Fugtmåler med 230V relæ

Er der nogen der ved hvor man kan købe en lille fugtmåler med indbygget relæ
til 230V som slutter når luftfugtigheden når op over en hvis grænse (f.eks.
60%). Det skal bruges til et badeværelse hvor jeg er træt af at blæseren går
igang bare fordi man er på badeværelset (uden at være i bad), men omvendt
skal der ikke være mulighed for at gå i bad uden at blæseren går igang. Jeg
overvejede at bygge det selv (jeg har tidligere lavet en vejrstation med
bl.a. fugtmåler med en PIC16F84), men håber lidt at der er en færdig løsning
et sted så jeg ikke skal "spilde" tid på det.

-Thomas

Re: Fugtmåler med 230V relæ

Man køber en blæser med fugtmåling....

Re: Fugtmåler med 230V relæ

Og det har så fortrudt. Selvom tresholden er justerbar og den pt står "højt"
er sat for lavt for den kører næste i døgndrift men det hjælper ikke noget
når luftfugtigheden udenfor er tæt på 100.....

I vinter fungerede det fint at den tændte når jeg havde været i bad et par
min eller vi tørrede tøj i badeværelset...

Skal det være godt må løsningen være hjemmebyg med en føler både ude og inde
og så kun starte blæseren hvis der er en "betydelig" forskel i
luftfugtigheden ude og inde.

/A

Re: Fugtmåler med 230V relæ

relæ
(f.eks.
går
Jeg
løsning

Prøv at skrive Hygrostat på google, så vælter de færdige løsningerne frem.

Mvh
Gert K.

Re: Fugtmåler med 230V relæ

Ja, det er lige sådan nogle jeg leder efter. Desværre er det også nogle helt
andre priser jeg leder efter. 700kr er lige i overkanten, så jeg tror bare
jeg sætter en almindelig kontakt på ledningen, så kan man selv tænde den når
man skal i bad. Men tak for svaret, så blev jeg så meget klogere!

Re: Fugtmåler med 230V relæ

Skift ventilator til en type med indbygget hygrostat, de har normalt både
efterløb og fugtfunktion, det kræver selvfølgelig at der er en konstant fase
i det lampeudtag hvor den tilsluttes.

Hilsen Aksel

Site Timeline