Fugt/regn-censor

Når jeg sover, har jeg oftest en altandør stående åben for at få bedre udluftning, men hvis det begynder at regne, bliver gulvet indenfor ødelagt, hvis det regner ind. Derfor leder jeg efter en lille regn/fugt-føler, som kan kobles sammen med en lille alarm (

Reply to
Lars HT

ødelagt,

Nu er du jo i en teknikgruppe...: Et lille print med baner tæt på hinanden og et kredsløb til at måle modstand (strøm) i mellem dem, så er du hjemme:

|__________ | | __________| |__________ | | __________|

  • *

(Mål over *'erne)

/Anders

Reply to
Anders F

og så en linal actuator til at lukke døren med :) Kasper

Reply to
Repzak

Ja, nemlig ja! =)

/anders

Reply to
Anders F

ødelagt,
Reply to
Harald Mossige

"Lars HT" skrev i en meddelelse news:4202485e$0$23053$ snipped-for-privacy@nntp05.dk.telia.net...

Hej Lars,

Her er et link til en vand-sensor, med udgang til en alarm eller lignende. Den er godt nok ikke helt simpel, men har jo så mulighed for alarm, eller lineær aktuator.

MVH

Bjarne

Reply to
Marianne og Bjarne

"Anders F" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@individual.net...

Kasper

Reply to
Repzak

Heldigvis fandt Anders F tastaturet og skrev i news: snipped-for-privacy@individual.net:

Og sørg for at måle med AC, hvis du har DC over målefeltet får du en meget hurtig lektion om elektrolytisk tæring ;-( ( og så holder det længere hvis du får det forgyldt...) Og derudover skal den gerne opvarmes (0,2 - 0,5W/cm^2) eller bliver den ikke tør når det holder op med at regne. /carsten

Reply to
Carsten Holck

Til alle!

Da fik jeg allerede angst!

Jeg havde jo nok (naivt) troet, at der lige kom 45-50 links til færdige komponenter til kr. 5,50...

Er der nogen hjælp her, eller hvor skal jeg ellers spørge?

Indtil da har jeg to muligheder:

1) Tage det lille printplade-kursus på AMU-centreret, eller... 2) Tigge og bede min ingeniør-bror om hjælp!

Tak for alle svarene!

Lars

Reply to
Lars HT

"Lars HT" skrev i en meddelelse

Yes Sir

Byggesæt nr Br 1a - Br 2a - Br 3a

du skal bruge en loddekolbe og 1 halv time :)

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Ahh, jeg havde ikke lige regnet ud at du støttede den danske industri =D (Har de i øvrigt produktion i DK?)

/Anders

Kasper

Reply to
Anders F

Eller en middag til broderen ;-)

/Anders

Reply to
Anders F

Hej Lars,

Spørg hos en velassorteret isenkræmmer. De har af og til nogle alarmer med en dims på en sugekop til at sætte i et badekar - for at give alarm når vandet når sugekop-dimsen (hvis man ikke lige står og holder øje med det).

Den kan sikkert bruges direkte hvis du får føleren (med eller uden sugekop) anbragt rigtigt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Faktisk skal den jo kun kunne lukke døren, saa hvad med:

At hænge et lod op i en wire som via en talje er forbundet til døren, således at loddet lukker døren når man slipper det.

Loddet holdes så oppe af en elektromagnet indtil regntiden sætter ind.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk
Reply to

Linak.

--
  Calle.
Reply to

Jeps. Lige henne ad vejen. Har lige udvidet en hel del.

--
  Calle.
Reply to

Go' ting =) Specielt i disse tider hvor de danske virksomheders ekspansion for en stor del foregår i Østen eller de nye EU-lande...

Mvh. Anders

Reply to
Anders F