fuel control

Jeg er ved at lave en model jet motor og har styr på hvordan den skal laves
men jeg har "lidt" problemer med hvordan den skal styres.
kan en amatør lave en elektronisk brændstof kontrol ?
jeg vil monitere rpm (vibrationer via en pickup ? 100000 rpm gør mig loren
ved mek/optisk løsning )
udstøds temp
måske kompressor tryk
dette skal bruges til at regulere fuel tryk/flow
de parametre den skal køre efter til at starte med er forholdet mellem
udstøds temp og rpm
jo flere parametre jeg kan få med jo bedre kan den køre.
til at starte med vil jeg bare kunne styre den i en test bænk via en bærbar
pc.
er der nogen gode forslag til hvor jeg skal lede.
henrik

Re: fuel control
Hvad med bare at købe et færdigt modul fra eagle tree eller noget i den
retning. der er luft hastighed, tempratur omdrejninger og meget mere i
sådanne et sæt. det fås hos tower hobby.

Re: fuel control

Jeg kan ikke finde det
det ser ikke ud til at de har noget til jet
desuden er det sjovere (billigere)at bikse noget sammen der virker
lidt gearløs er man vel
henrik

Re: fuel control
Hej,

Er det noget, der "er penge i", eller er det blot en enkelt. Jeg lever af at
udvikle "skæve" projekter, og kunne godt være interesseret.

laves
bærbar

Re: fuel control
det skulle jeg tro modelflyve folket betaler gerne et par tusser eller tre
for sådan en dims men umiddelbart havde jeg ikke tænkt at lave mere end en
til mig selv.
meeen kunne man lave en motor der er pålidelig og let at betjene samt har
den rigtige ydelse/pris så er der da helt klart et marked.
der er også flere som mig der bygger efter kurt schrekling`s opskrift og en
off the shelf fuel control ville gøre det meget nemmere.
især hvis man kunne bruge den til andre designs
henrik
at
loren

Site Timeline