fremstilling af fotoprint

Hejsa

Går med tankerne om at forsøge med at fremstille fotoprint.

Jeg skal bruge en pære til belysning, flere forrestninger med
diskoteksudstyr sælger uv-pære / sortlys-pære til omkring 30 kr - kan
sådan en bruges ?

Så er der selve printet.... Print der er forberedt med den her
lysfølsome film koster jo ikke billigt....

Så er der muligheden for at spraye fotolak på 'alm.' printplader - men
er det noget der virker ca. hver gang eller skal man holde sig fra det ?

Hvis der ellers er nogle tips er jeg da meget modtagelig.

Påtænker i øvrigt at lave film ved at printe med laserprinter på
overhead-film

/HH

Re: fremstilling af fotoprint

Hvorfor ikke printe på fotopapir, bruge et strygejern og en spand vand i
stedet ?

http://sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Re: fremstilling af fotoprint
Har forsøgt - men det bliver ikke særligt godt.

Jeg bruger det 'nye' papir fra Harald-Nyborg. Kan stryge i timevis, men
alligevel bliver meget af toneren på papiret og ikke printet.

Kommer liiige til at tænke på det er altid forsøgt med samme printer -
måske man skulle prøve fra en anden printer...

/HH

Re: fremstilling af fotoprint

Bliver papiret brunt når du stryger ?

Flår du papiret af, eller lader du det helt opløse i vandet ?

Re: fremstilling af fotoprint

Nej

Det bliver opløst

Men det sidder ikke specielt fast på printet, der selvfølgelig er gjort
godt rent inden jeg går i gang.

Re: fremstilling af fotoprint

For lidt varme....

Okay

Jeg tror at du bruger for lidt varme.

Re: fremstilling af fotoprint
Klaus D. Mikkelsen skrev:

Jammen konens strygejern KAN ikke blive varmere...

Re: fremstilling af fotoprint

To muligheder: ny kone eller nyt strygjern. Sidstnævnte er ofte
billigere, og kan hittes for små penge på et loppemarked.

Bo //

Re: fremstilling af fotoprint

haha - den var go' vil lige overveje - det er jo ikke en nem beslutning...

/HH

Re: fremstilling af fotoprint

Skift kone :-)

Re: fremstilling af fotoprint

Du kan osse bare gøre som Max har beskrevet:

www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Bo //

Re: fremstilling af fotoprint

Har set Blacklight brugt til det, men hvor godt det er ved jeg ikke, men til
gebgæld ved jeg at rør til ansigts sol virker.

Hvor køber du da dine print.

Ja, det kan virke men hvis du regner lidt på den tid du bruger på at rense
print og spraye dem bag efter så kan det ikke betale sig. Og så er der jo
også lige det med tørre tiden og stanken.
Du skal også være opmærksom på at du ikke kan lave en stor mængde af gangen
for at gemme dem i nogle månerder.

Peteropfinder
Peter N. Petersen
Re: fremstilling af fotoprint

Det vil jeg lige se lidt efter

Vejl-rc

nu regner jeg ikke tiden for noget, hvis resultate bliver godt... men
kan godt se det med at jeg ikke kan 'gemme' print, og skal derfor svine
og lugte hver gang.

Site Timeline