fremstilling af dobbeltsidet print

Hej NG

Hvor køber I jeres "snørreringe" til at lave plated holes. Jeg var inde at kikke på

men der forlangte de us$ 65,- bare for forsendelsen. Det synes jeg er lige i overkanten.

Mvh. Niels

Reply to
Niels Ø.

Jeg plejer at lodde tråd i, og hvis der skal ben med igennem så wire vrap tråd..

Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak" skrev i en meddelelse news:431ace50$0$18647$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

at

Wire vrap tråd er måske noget tyndt stads? Hvordan kommer du så til, når det er fx. en lodretstående lyt, der dækker hen over hullerne?

-- Niels

Reply to
Niels Ø.

Jeg udlægger som regel mine print efter det... men er det ikke muligt lodder jeg wire vrap tråden på loddeøen på oversiden, gerne lidt hen langs print banen, og så ned gennem hullet... i med kompoenntenen og lod det hele på undersiden, men lidt held flyder tinnet også over på den anden side, men er man uheldig slipper den på den anden side (man skal også lige tænke hvad strøm lodningen skal kunne holde til.

Men det er primært til proto typer selvfølgelig...

mener wirewap er noget med 0.22mm men er ikke sikker

Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak" skrev i en meddelelse news:431adcd4$0$18636

lodder

er

OK

Tak for tippet. Jeg kunne også lave gennemplettering lige ved siden af, men jeg er ikke en ørn til at arbejde med OrCAD. Jeg har fundet ud af, hvordan jeg placerer komponenterne og autorouter banerne, men manuelt at placere en gennemplettering og få det til at spille sammen med resten af printbanerne har jeg ikke kunne gennemskue.

Mvh. Niels

Reply to
Niels Ø.
[dobbeltsidede PCB og via'er]

Lytter mv. klarer man med gennempleteringer udenfor footprintet. Sokler mv. kan loddes på begge sider... Jeg brugte nogle sokkellignende små stifter til gennempleteringer. Har sikkert en bunke af dem endnu et eller andet sted.

Iøvrigt er jeg blevet 100% Olimex/Elprint tilhænger - for det er nu ret besværligt at skulle lave dem selv ;-)

"add free via"?

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

det er muligt at købe nogle RIVETS Through-hole-plating se

for yderlige detaljer

de koster ca 280 kr for 1000 stk og forhandles af cypax i Danmark

p. s. det er muligt med simple midler at montere dem.

/Carsten

Reply to
Carsten

"Carsten" skrev i en meddelelse news:431ebafa$0$18642$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Tusind tak Carsten,

Men kikker jeg på Salgs- og Leveringsbetingelser står der at der foretages udenlukkende salg til momsinregistrerede virksomheder og institutioner. Jeg er kun en ganske alm. køkkenbordsfusker, som har elektronik som hobby. Jeg har midlertidig løst problemet med "Add free via" som Anders foreslog. Jeg skal så bare have fundet ud af, hvordan jeg manuelt flytter en printbane fra Top- til Buttomlayer; er der nogen her, der ved det?

Mvh. Niels

Reply to
Niels Ø.