Frekvenstæller - Page 2

Re: Frekvenstæller

Nej du er ej, når timeren udløber ændre den selv portbitten.

Re: Frekvenstæller
portbit.
Hvordan gøres det - f.eks. på en PIC16F84 ?

Mvh KS

Re: Frekvenstæller

Som jeg har skrevet tidligere i tråden kender jeg ikke meget til PIC, jeg
bruger AVR.
På dem har counteren et (eller flere) compare/match register som kan sættes
til at styre portbit.

Re: Frekvenstæller
sættes
Smart, men det tror jeg ikke man kan med PICs.
 - er der nogen der mener det - så vis det lige her,
for det ville da forenkle noget af min kode.

Mvh KS

Re: Frekvenstæller

Jammen, så er vi tilbage ved min oprindelige påstand om at
man kan lave timings mere præcise ved brug af NOP loops
end man kan med timere.
- Ihvertfald på en PIC16F84.

Det kan så være forklaringen på trådens oprindelige spørgsmål.

/Morten %-)

Re: Frekvenstæller

Kan man lokke et diagram ud af dig, kan se at OZ.DK er nede i længere tid...

Mvh
Manse

Re: Frekvenstæller

nyhedsmeddelelse:41dbb791$0$175$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...
tid...

Du skal låne OZ  på biblioteket, du kan ikke finde diagrammer på EDR´s
hjemmeside, eller også skal du skrive til oz1dv, han er rimelig
hjælpsom.

Har jeg ret i, at du ikke er alt for lang fra Gladsaxe??

--
Vy 73 de OZ2ESA
Ejvind Andersen

Jeg prøver lige at høre biblioteket lidt senere idag om de stadig har dem
liggende.
Har med gru opdaget at mit lokale bib. kun har månedsblade ca 5 år tilbage i
tiden.

Vi snakker om 99´ årgangen jeg skal have fat i...ikk...

Det har du helt ret i, bor på frb.

Mvh.
Manse

Re: Frekvenstæller

nyhedsmeddelelse:41dceda4$0$167$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...
EDR´s
dem
tilbage i

Det kan godt være, at de ikke har mere end 5 år på hylden, men resten
har de i depotet.

Du kan også skrive til snipped-for-privacy@privat.dk og spørge om han vil
sende dig artiklen med diagramet, han har det på PCén.

Ejvind Andersen