Frekvensomformer

Jeg leger lidt med tanken om at tilslutte 3 stk. 3 fasede el-motorer
til 1 stk. frekvensomformer
Er der nogen der har noget erfaring med dette ? her tE6%nker jeg pE5%
beskyttelse af motorerne, kan dette gF8%res med PTC eller er der andre
muligheder

Mvh. JF8%rn

Re: Frekvensomformer

Pr√łv news:dk.teknik.el, vi er mest "batterielektrikere" her :-)

     Modeltog, NE2 internetops√¶tning, elektronik og andet:
Re: Frekvensomformer

Den måde som du foreslår, er det normalt at man sætter et
motorværn på hver motor.

mvh

Re: Frekvensomformer

Hvad sker der, hvis alle 3 motorværn slår fra ?

Jeg har set frekvensomformere slå sig selv ihjæl på den konto

     Modeltog, NE2 internetops√¶tning, elektronik og andet:
Re: Frekvensomformer

med hjælpekontaktsæt på alle motorværn som signal til
  plc/frekvensomformer som s√• stopper. ikke noget nyt idet ;-)

mvh

Re: Frekvensomformer

Den med motorværn er ikke nogen god beskyttelse af motorer på
frekvensomformere. En effektiv beskyttelse er en temperaturf√łler.

Der sker nemlig det at en frekvensomformer i sig selv er str√łmbegr√¶nsende.
D.v.s. der bilver ikke tale om nogen form for str√łmstigning i motoren, den
vil kun optage normalstr√łmmen og langsomt varme sig ihjel.

Noget helt andett er at det er en god ide med et motorværn med
kortslutningsudl√łser foren frekvensomformeren.

B√łrge

Re: Frekvensomformer

Så er frekvensomformeren sat forkert op. Dem jeg har haft fat i, har
altid lukket ned når I2 har overskredet max værdi/tiden. Derfor er det
genialt at bruge motorværn på hver enkelt motor når disse ikke har en
tempf√łler inbygget. N√•r der i dette tilf√¶lde er 3 motore p√• en
frekvensomfomer skrues normstr√łm og I2 selvf√łlge op til max v√¶rdi.

mvh

Re: Frekvensomformer

Du ved godt at man ikke må bryde det skærmede kabel der er mellem
frekvensomformeren og motoren så her må moterene klare sig selv eller der
anvendes 3 konvertere.

Det er en typisk st√¶rkstr√łmelektrikker fejl. En frekvensomformer er en enorm
st√łjsender.

Fik en håndfuld sensorer tilbage jeg fik at vide ikke virkede. Testede og
kunne ingen fejl finde. Gik maskinen efter i s√łmmen og der viste sig at der
blev anvendt uskærmet kabel til servomotorene. Der er nemt for elektrikkeren
at "glemme" skærmet på kablet og så er det billigere. Fejlen er svær at
opdage og det er ikke servomotoren der fejler, men det andet udstyr der
fejler. Det kan man godt blive træt af.

Benny

Re: Frekvensomformer
man kan k√łbe motorer med indbygget termokontakt, s√• man f√•r et on/off signal
ud
--
*** Calle ***

Site Timeline