Fra strøm til spænding

Mojn !!!
Jeg har en måle strøm som jeg gerne skulle have lavet om til en
spænding.
Er der nogen der ved hvordan, man laver sådan et kresløb. Jeg har fået
fat i nogle strømmålere som sender en strøm ud efter hvor meget strøm
der bruges. jeg har nogle voltmeter som jeg vil bruge til visningen,
med for at kunne dette så mangler jeg en converter.

Hilsen Djolde

Re: Fra strøm til spænding
 brug en modstand, strøm gennem modstand= volt, ohms lov. Hvis ikke må du ud
i noget med opamops osv

Re: Fra strøm til spænding

Hvor stor en spænding ?
Hvor stor en strøm
AC eller DC

Ja

Nåååh, sådan nogen... Hvilke ?
Har de en betegnelse, eller et typenummer ?

Kom med lidt flere oplysninger og du kan få bedre hjælp.

Re: Fra strøm til spænding

Den converteren heter "motstand".
Konverteringen går etter formelen:

U = I * R

HM

Re: Fra strøm til spænding
Mojn do

Kunne et Strømspejl kunne være løsningen på dit problem?

De kan laves selv men de færdigkøbte er mere præcise

/Niels

Re: Fra strøm til spænding
mål hen over en modstand
--
  Calle.

Re: Fra strøm til spænding

Det kommer helt an på om det er AC eller DC og om det er 10mA eller 6000 A
du vil måle på, kom med nogle fakta!

Hilsen Aksel

Site Timeline