Fra orcad capture til orcad layout

Hej,

Jeg er gået fra protel til orcad lite. Dette desværre ikke helt uden
problemer :-(
Jeg har nu fået tegnet mit diagram og vil nu til at lave printudlæg. Men
hvordan gør jeg?
Jeg går ud fra at jeg skal lave en netlist først. Jeg laver derfor en .mnl
fil. Dette går fint.
Jeg importerer nu filen i capture og skriver et filnavn til output(.max).
Og hvad så? Så skriver den: "AutoECO cannot find a footprint for component
R4 from part name RESISTOR". Kan det virkelig passe at Lite ikke indeholder
footprint til en modstand?
Eller hvad gør jeg galt? Jeg har tilføjet de library's jeg kan finde på
disken, men lige lidt hjælper det.

Jonas Jalling

Re: Fra orcad capture til orcad layout

indeholder

I capture angiver du navnet på det footprint, du vil bruge. Ikke alle
modstande har samme udseende :-))

dobbeltklik på modstanden i Capture, tilføj navnet under PCB Footprint

Hvilke footprint du har ved jeg ikke for Lite er jo lidt begrænset i forhold
til den store version. Du kan se dine footprints i Layout, ved at vælge
tools/librarymanager fra opstartsskærmen. I libmgr ser du biblioteksnavnene
øverst, og vælger du et bibliotek, ser du indholdet nederst. Afh af version
kan du også printe sider ud med biblioteksindholdet.

Bo //

Re: Fra orcad capture til orcad layout
<snip>
Ja, det anede mig jo nok. Der er kun 2 libs med til den lite version jeg
har - underligt nok. Jeg må brokke mig ude på skolen i morgen.

Tak for hjælpen Bo.
Jonas Jalling

Re: Fra orcad capture til orcad layout

Det er let at lave nye footprints, og det bør skolen lære dig. Det får du
som hjemmearbejde i weekenden :-)