FPGA 5V Tolerent

Hey

Endelig har jeg fået mig et FPGA board :)

vil nu gerne koble noget TTL til det, men den kører 3,3V

i databladet :
http://direct.xilinx.com/bvdocs/publications/ds077.pdf

Skriver de den er 5V tolerent med eksternt serie modstand

men jeg ikke ikke finde nogle værdier på det...

der står i nogle notes nopget med  mindre 5,5V eller 10mA...

Nogle der kan give mig et hint til at bruge de data ??

Kan se på det board jeg har der sidder 120 ohm på de indgange fra
parrellelporten

Mvh Kasper

Re: FPGA 5V Tolerent

 Hej Reppy

Faldt over dette i en 3.3v vs 5v interfacing thread.

Ikke din modstands løsning men ....

Running that 3.3V peripheral at 5V is asking for trouble, especially
in the future. It may work, for a while!

Try 74LCX125 - its 5V complient on both input and output side. It can
be used going outbound. Use one section for clock and one for MOSI.
Connect the enable of each section to ground and you have a
non-inverting 5V to 3.3V translator.

MISO side is harder because it wants an open "collector" output that
is 5V complient. But, you can use one section 74LCX125 for that also.
It has tristate output and each section has its own output enable. Use
pullup resistor to +5 (which should already be there). Connect the
peripheral's data output to the enable input and, on that same
section, connect the normal logic input to ground. You end up with a
non-inverting open collector 3.3V to 5V translator! Oh, you may need a
3.3V pullup on the input because the peripheral's output should be
open collector.

Andre foreslog disse

74ALVC164245 - 16-bit dual supply translating transceiver (3-State)
or
74LVC4245A - Octal dual supply translating transceiver

denne

Your HW guy should be able to show you the data sheets where:

(1) The 3.3V device can generate valid 5V "high" levels.
(2) The 3.3V device can tolerate 5V at its input.

If either (1) or (2) are false or unproven, then you do need a level
translator. This one www.hagtech.com/pdf/translator.pdf is a clever
one which requires only two transistors and 4 resistors. Where the
signal is flowing in one direction only, you only need half of the
circuit.

dette

You can also use the MAX3377.
I use it to interface an MMC (3.3V) to an ATMEGA.
It works fine.

dette

Atmel beskriver hvorledes man interfacer deres 3.3v dataflash til en
5v uC.
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/dataflash.pdf

Måske kan du bruge noget af det

Hørte at Texas giver samples af de der LVC chips

Hilsen
Carsten
/Cfo

Re: FPGA 5V Tolerent

sikker på der ikke står, noget ala' Vio +0.5V ?

Når input spændingen kommer ~0.5V over io spændingen begynder
ESD dioderne at lede, så spændingen kommer ikke højere, men der
er grænser for hvor meget strøm de kan klare derfor de 10mA

Du skal ha' en serie modstand der begrænser input strømmen
ved den højest input spænding du har tænkt dig at sende ind
i en input, med mindre den spænding er mindre en Vio+0.5

dvs.  Ved 5V* :  5V-3.3 = 1.7V, 1.7V / 10mA =  170 Ohm

Men det hjælper kun på tilfældet hvor FPGA'en kun er input, hvis
det skal snakke med 5V logic skal du sikre dig at mininum output
fra FPGA er nok. Med rigtige TTL burde det ikke være et problem

De sidder der sikkert også fordi de hjælper på reflektioner

-Lasse

Site Timeline