FPGA

Hej gutter...

Ville lige høre om nogle af jer kloge hoveder kunne give mit et hint om et
billigt FPGA eval board. hvor man kan adde en uC inden i og nogle flere
smarte ting.. evt gerne med keyboard / vga etc connector ???

regner med at bruge protel dxp 2004.... ellers er der jo xilinx webpack

Kasper

Re: FPGA
Der er også Altera Quatus (noget i den stil) som er gratis det har jeg en cd
med og har leget lidt med det (uden hardware) det syntes meget enkelt og
ligetil ...

m.v.h.
Lasse M.

Re: FPGA

cd

Det var så hardwaren jeg var lidt interasseret i.. men man kunne jo også
lave sit eget board.. meeenn... hvis man kan få noget billigt... men en
tusse eller mere render det jo nok hurtigt op i )):

Kasper

Re: FPGA
en

Memec laver en serie moduler - men jeg kender ikke priserne /de er nok
dyre...

/A

Re: FPGA

Evt firma der sender samples af fpga ((((:

Re: FPGA
Hej Kasper...

Er du momsregistreret ?

så skulle du "bare" kunne ringe til feks C88 eller andre og bede om at få
tilsendt en sample eller betale et symbolsk beløb for en.

m.v.h.
lasse Madsen

Re: FPGA

prøv at søge i comp.arch.fpga, der findes en del men du ska nok regne +100$
for selv de billigste

f.eks http://www.te-shop.de/catalog/product_info.php?products_id29% til 99€

Der er ingen vga eller keyboard, men vga  ka' laves med et par modstande
og et stik, ps2 sikkert bare et stik

hold dig til webpack og Verilog/VHDL (verilog er så absolut det nemmeste at
gå til), det er ganske udemærket. Protel? der er sku ikke mange ved deres
fulde fem der bruger schematic entry mere :)

-Lasse

Re: FPGA

at

Hmm.. men nu har protel 2004 DXP også en VHDL editor og compiler og jeg
mener også den selv kan compile C og asm programmer til interne uC &
templates til interne uC + diverse in chip måleinstrumenter etc...

jeg syntes bare det er smart man kan lave pcb og software etc i samme
program, så kan man optimere sin kode efter pcb udlæget etc...

Men intet er jo bestemt endnu, da jeg ikke rigtig har lejet så meget med det
ednu...

Mvh Kasper

Site Timeline