Fotoprintplader

Disse fotoplader - f.eks. 100X160 - er de "emballeret"
så man f.eks. kan save et stykke mindre stykke af, hvis
det print man vil fremstille ikke har størrelsen 100X160?

Hvad med resten af pladen - gør den tabt eller kan den
genanvendes til et andet print?

Dvs. er de forsynet med en "tape-lignende-hinde", som skal afrives
før de er følsomme for UV-lys - sådan at jeg f.eks. kan save et
passende stykke af til mit print, gemme resten af pladen til en
anden gang, og arbejde videre med det afsavede stykke?

Kan man gøre det at skulle stå i mørkekammer ?

Mvh KS

Re: Fotoprintplader

Der er normalt en selklæbende plast film på printet så der er ikke noget
problem i at klippe eller save et stykke ud og gemme resten.

Gætter på at det var det du ville spørge om.
Kan man gøre det uden at skulle stå i mørkekammer ?

Du behøver ikke et mørkekammer for at bruge fotoprint, bare at der ikke
kommer direkte sollys på printet.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Mvh KS

Re: Fotoprintplader

Eller alm lys i længere tid... (ved ikke hvor længe, jeg plejer bare at
skynde mig.. ikke hive folien af og så kaffe etc)

Kasper

Site Timeline