Fotoprint fremstilling

Hej Alle

Jeg har efterhånden lavet mange print med strygejernsmetoden
og er egentlig godt tilfreds med den metode, men den har sine
begrænsninger, bl.a. er det begrænset hvor små detaljer man
kan lave. Så er det jo man begynder at tænke lidt på fotoprint,
men det kræver jo en vis investering at gå igang med.

Og så kommer tanken til mig at der må være folk der har noget
halvproffesionelt grej stående de bruger. Er der ikke en sådan
person derude der kunne tænke sig at lave en lille forretning
ud af at lave belyste og fremkaldte print til folk. Ætsning og
boring kan man så selv stå for. Man kunne jo let forstille sig
at vedkommende opsatte faste retningslinier for designet,
størrelser og priser, ligeledes ville dobbeltsidede løsninger
være lækkert at kunne få lavet.

En sådan service kunne jeg meget gerne bruge, er der andre der
syntes om ideen og er der nogen der kunne overveje at tilbyde
sådan en service ?

Mvh Max

Re: Fotoprint fremstilling

Hey

Til en hvis grænse er det jo nemt nok...

men der forekommer jo ind indimellem ting der mislykkes..
(forskellige typer foto pcb...)

og nogle gange er de måske ikke fremkaldt 100% etc.. selvfølgelig vil man
blive bedre til at se det jo flere man laver, men i starten kan det jo give
noget bøvl....

Hvis du har lyst til at prøve metoden, så skal jeg såmænd gerne afprøve det
for dig om det kan virke hvis du sender film og pcb og en svar kuvert til
mig, så skal jeg nok fremklade dem, så kan vi se hvordan det kommer til at
virke ?

Toner siden på filmen skal bare være ned af...

start helst op med enkelt sidet :)

Kasper

Re: Fotoprint fremstilling

Kom lige til at tænke på, det er jo også svært ved 2 sidet print at se hvor
lige over for hindanden de 2 film har ligge før de er blevet ætset...
(sætter lidt krav til lidt større "patter"

Kasper

Re: Fotoprint fremstilling
Hej Kasper

hvor

Tak for tilbudet, men jeg kender godt til fotoprint, har bare ikke udstyr
til at lave det mere.

Jeg havde nu også forstillet mig at en evt. leverandør selv lavede filmen
og leverede printet så han arbejdede med kendte materialer. Og det med
dobbeltsidede print er der også mange der fint klare uden de store
problemer.

Mvh Max

Re: Fotoprint fremstilling
Og det med

Det gør jeg da normalt også... men det kan rykke sig lidt, og det opdager
man først når det er ætset....

Kasper

Re: Fotoprint fremstilling

Som fx. www.olimex.com ? ;-)

/A (der kun er kunde!)

Re: Fotoprint fremstilling
Hej Anders

Nej, netop ikke som Olimex og lignende firmaer.

Mvh Max

Re: Fotoprint fremstilling

Min pointe er, at lige så snart der skal være "forretning" i det, bliver det
nemt dyrere i DK...

/A

Re: Fotoprint fremstilling
Hej Anders (og Max),

Enig, jeg ville i hvert fald ikke kunne konkurrere med Olimex.

Få sendt et printlayout i et eller andet mystiskt format - konvertere det
(hvis mulighed haves), printe ud på (dyr) film, hvis dobbeltsidet - line
dem op med en påtapet vinkel, belyse 1 eller to gange, fremkalde - og, da
jeg ikke tror på at belægningen kan holde gennem postvæsenets
ramponeringstjeneste, ætse.
Der går let op mod en times tid med nørkleriet så det ville blive meget
dyrere end Olimex - og så snakker vi endda uboret op imod boret og
gennemplateret med loddemaske og komponenttryk.

Det er sådan noget man højst gør for sig selv og vennerne.

--
Venlig hilsen,
Søren

Sjovt nok havde jeg opfattelsen af at det var nemt at lave fotoprint,
det er da den opfattelse man får når man læser diverse indlæg
om det.

Mvh Max

Re: Fotoprint fremstilling

ja det er nemt ,(når man først er gået i gang :) )
jeg har lavet mange print med foto metoden også en del
med "strygejern's" metoden (men ikke så flotte som dine hvordan f..... for
du dem så pæne ); ) men jeg tror at de fleste af os der laver print, liner
det hele op før vi laver et par print eller tre, og så ryder væk til næste
gang ,
vi bruger så et par gamle skåle til ætsning og en glasplade som lyskasse,
filmen laver vi lige med en overhead film på fotokopimaskinen osv.
men hvis man har sat penge i lys kasse og ætsemaskine osv , og det hele står
klar til brug,så vil det ikke tage lang tid, en A4 film kan godt rumme tre
eller fire print i "normal" størrelse og så belyse og ætse i A4 størrelse
klippe ud , rensning og lak ,så må der da være lidt
økonomi i det ? , layout skal selvfølig være i orden og 1 til 1 så man ikke
skal bøvle med det, men finde en der gider
tja det bliver måske lidt svært

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Jeg sagde ikke at det er svært, blot at det er tidskrævende :)

--
Venlig hilsen,
Søren