Fotokopimaskine ?

Hejsa

Vi har fået en fotokopimaskine foræret. Men....den kopiere kun halvdelen af
som den skal. Dvs. at kopién gradvist bliver svagere og svagere i scanne
retningen.
Er der mon nogen i denne NG der kan være os behjælpelige med gode råd ??

Mvh

Tine & Jens

---
Re: Fotokopimaskine ?
af

Hvilken slags fotokopimaskine ?

Hvordan svagere  ? Uskarp eller mere lys

mvh
JBH

Re: Fotokopimaskine ?

af
Har du undersøgt, om toner- eller blækpatronen/nerne skal udskiftes?
Karsten H. Jensen

Re: Fotokopimaskine ?
Hej Jens,

Prøv at ryste tonerpatronen kraftigt (pas på det kan svine utroligt
meget).
Hvis det hjælper på de næste n kopier, skal du ha' en ny gang toner på
den.

Alternativt kunne jeg forestille mig noget med et
temperaturreguleringskredsløb der overregulerer, men jeg ved ikke om der
findes sådan et i den.

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er kun i fuseren, der er varme på, og der temperagturreguleres - i
øvrigt med en triac-styring, der kan støje fælt i kortbølgeområdet.
Karsten H. Jensen

Re: Fotokopimaskine ?
Der er ny toner patron på. Men den får da lige et "lille" ryst.
Det virker som om at den venstre side af et A4 ark, er udvisket - ikke får
blæk.
Maskinen er en Minolta EP-450 Z

af

---