fotodiode lyssensor

Jeg skal bruge en lyssensor, der kan bruges til at starte en tE6%ller.
Jeg havede tE6%nkt pE5% at lave en sender og en modtager, som sE5% starter
tE6%lleren nE5%r lysstE5%len bliver brudt. Hvad hedder sE5%dan en dims (vil
gerne have et nummer sE5% jeg kan finde et datablad) og hvor langt kan
den "lyse"?

Re: fotodiode lyssensor

Noget lign det her?
http://komponenten.ies.aau.dk/fileadmin/komponenten/Data_Sheet/Opto/H21B1.pdf

Mvh Jesper G

Re: fotodiode lyssensor

Ja

En fotocelle

Det afhænger af typen.....

Hvis du nu skrev, hvad du skal detektere på, var det lettere at rådgive.
Jeg har arbejdet med alt fra optogafler, de har et mellemrum på 4 mm,
over deciderede sende/modtagere med lyslederforbindelser til
"almindelige" fotoaftastere der kan detektere (via spejl, eller
reflektivt) i flere meteres afstand.

Re: fotodiode lyssensor
Den skulle gerne kunne rE6%kke en meter. Det er til en legetF8%jsbil.

Re: fotodiode lyssensor

Til detektering af ??

Prøv at beskriv det nøje.....

Re: fotodiode lyssensor

NE5%r bilen passere sensoren skal den starte en timer. SE5% jeg skal
bruge en sensor der kan rE6%kke en meter sE5% den kan opdage nE5%r bilen
kF8%r forbi.

Site Timeline