fostex båndoptager

Davs i gruppen!

Jeg har spurgt til følgende i dk.musik.produktion men tænker at der
kunne sidde nogle her i gruppen der ved hvor/hvordan..

http://tom.delekassen.dk/TEMPUS/fostex_260 /

Hvor kan jeg mon købe en ny elastik til en fostex 260?
Er jo de færreste butikker som har stumper til kasettebåndoptagere på
hylderne.. Ellers herligt at blive mindet om glemte udtryk som
capstanaksel wow/flutter og andre ting som ligger dybt under hjernebarken :)

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak

Tom Jakobsen

Re: fostex båndoptager
Hejsa,

www.pc-elektronik.dk lister en del drivremme under varegruppen med samme
navn.

- Du skal dog nok selv udføre fodarbejdet og bestemme de målene for den nye
rem.... Til gengæld er de billige (dkr 5,00 + moms)

/Claus

Re: fostex båndoptager

De her har tryllet mange underlige ting frem til mig igennem
tiden, så det kunne da være du også var heldig.
<http://www.svalander.se/index.html

--
Ejvind

Re: fostex båndoptager

Hmm. jeg skifter da mindst en hver uge.

Hvor bor du?

Mvh. Uffe Ravn

Re: fostex båndoptager

Tak for alle de gode forslag!.. Det er nu rart at der findes nørder og
usenet! :)

Båndoptageren befinder sig i Vanløse.. Kan man bestille et besøg af en
tekniker eller skal den skilles yderligere for at selve bånd-drev-delen
kan komme med ud og finde en passende drivrem? :)

Re: fostex båndoptager

Tror næppe du får nogen til at tage på sygebesøg ;)

Men find ud af remmen's længde, og så skal man da nok kunne hitte en
passende

btw...  Hvis man er nørd fordi man leger med en casettemaskine, og
andet gammelt herligt skrammel, skal du ikke kigge på disse sider -

 http://www.froerup.dk/jan/stereo/stereo.htm

Og fluks retur til Tossekassen's DR2 om omtalen af Marc Bolan (Trex)

--
Jan_stevns

Re: fostex båndoptager

Nåh jah.. skulle jo prøve og måske var du meget entusiastisk ;)

jo men det er jo lidt svært at måle sig frem til! Dovenskab er noget
skidt men det ender jo nok med at jeg må grifle et par ord ned og tage
et par billeder for at huske hvordan tingene sidder sammen.. Og så tage
kasettedelen med på cyklen (nej hov!!.. Stevns er sgu for langt!)

Uanset om det bliver til fostex importøren eller andet (mandens
beskrivelse af at skulle finde en drivrrem på værkstedet lød tillokkende
og et besøg (kig i hulen) kunne snildt risikere at være 100 kr værd)

LÆKKERT!.. Tror jeg skal have tilføjet en ligenende sektion til min egen
hjemmeside og finde de gamle blade frem fra fjernlageret :)

En passende beskrivelse -> "finde nogle af de ting vi gik og drømte om"

Venligst
Tom

Re: fostex båndoptager

 ;)

Næeh - en af måderne er at tage noget snor og binde det op - klip
snoren over, og mål

Tjaehhh....  det blev jo en hel besættelse for mig, at få støvet nogle
ganske bestemte ting op - og selv om det tog lang tid, var det
ventetiden værd.

man lavede sgu' kram dengang ;)

--
Jan_stevns

Re: fostex båndoptager

Ja hvis en båndtosse siger det.. skal da afprøves hvis jeg ikke tager
mig sammen til at skrue det helt fra hinanden.
Var bare lidt nervøs for hvor meget tolerance der var på sådan en rem
når nu maskinen skal bruges til at optage i flere spor kunne det jo godt
få et uheldigt udfald.

(forresten en nydelig revox PR99 - fra dengang man (jeg) lavede rigtig
lokalradio. Skriv hvis du en dag mangler en talentfuld hånd til at
klippe noget sammen.. hehe)

Venligst
Tom

Re: fostex båndoptager
Hvis du ringer til mig på telefon 36414211 skal jeg gøre hvad jeg kan for at
hjælpe.

Jeg har et vist udvalg af remme og kan skaffe flere og jeg bor på
Jyllingevej!

MVH Lars Arup

Re: fostex båndoptager

Hehe ...  båndtosse ....  hehe ...

Tjaehhhh ..  elastikker solgt i metermål, har jo lidt med moral at
gøre ;)

Den er nu også en værdsat indbygger ;)

( jeg klippe/klistrer nu på et andet medie )

--
Jan_stevns

Re: fostex båndoptager

Så er det ikke kun mig der er tosset.

Flotte Højtalere, spec, den nederste.

M.V.H.

 Per

skype bruger

Re: fostex båndoptager

Vi er nok mange !

Det er også dem, af alle, der bliver ved med at overraske - på hør
musikken, ikke højttaleren niveau'et

Jeg har gennem årene bygget en del transmissionline højttalere, og har
aldrig kunnet matche the real thing, men f.eks de hvide lidt ovenfor
har da chokeret en del mennesker - at man kan rive så meget lyd ud af
et sæt "skide" autohøjttalere....

det største problem med TL'ere et jo unægteligt den fysiske størrelse,
og deraf følgende lav WAF  (jeg bestemmer dog i eget hus)

--
Jan_stevns

Re: fostex båndoptager

Det er lækre sager, specielt den Akai 760gx, som er øverst på siden. Jeg
sidder her og kigger på min kvittering fra KT, dateret d. 8-3-1979, hvor jeg
gav 4110,- kr for den. Den kører stadig som en drøm :-)

Mvh Ebbe

Re: fostex båndoptager

det gør den her også ;)

Jeg arvede den fra en anden skribent i dk.fritid.bil - som desværre
ikke er mellem os mere

Den er som ny inde og ude

--
Jan_stevns

Re: fostex båndoptager

Jamen, det er jo "nye" ting, I viser/henviser til. Jeg er på jagt efter min
gamle FISHER 800B, Jeg ved, hvor den står, og jeg er også lovet at få den
tilbage.

Båndmaskiner: MOVIC Stereo A2 - og så forresten et par MOVIC A700 indbygget
i skab (teak lavet i rigtig møbelplade) med fjernbetjening, samt
over/ind-afspilning mellem begge maskiner - landets eneste - med garanti.:-)
Karsten H. (7870)
Re: fostex båndoptager
Tom Levin Jakobsen wrote:0

Dianalund

Den lette metoder er at bestillle den originale rem.

Den næstletteste metode er at bringe maskinen til en reperatør der har en
rem der passer.på lager.

Den sværeste er at finde remmens mål og bestille en der passer.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline