fostex båndoptager

Davs i gruppen!

Jeg har spurgt til følgende i dk.musik.produktion men tænker at der kunne sidde nogle her i gruppen der ved hvor/hvordan..

Hvor kan jeg mon købe en ny elastik til en fostex 260? Er jo de færreste butikker som har stumper til kasettebåndoptagere på hylderne.. Ellers herligt at blive mindet om glemte udtryk som capstanaksel wow/flutter og andre ting som ligger dybt under hjernebarken :)

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak

Tom Jakobsen

Reply to
Tom Levin Jakobsen

Hejsa,

lister en del drivremme under varegruppen med samme navn.

- Du skal dog nok selv udføre fodarbejdet og bestemme de målene for den nye rem.... Til gengæld er de billige (dkr 5,00 + moms)

/Claus

Reply to
Claus

De her har tryllet mange underlige ting frem til mig igennem tiden, så det kunne da være du også var heldig.

--
Ejvind
Reply to

Hmm. jeg skifter da mindst en hver uge.

Hvor bor du?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Tak for alle de gode forslag!.. Det er nu rart at der findes nørder og usenet! :)

Uffe Ravn wrote:

Båndoptageren befinder sig i Vanløse.. Kan man bestille et besøg af en tekniker eller skal den skilles yderligere for at selve bånd-drev-delen kan komme med ud og finde en passende drivrem? :)

Reply to
Tom Levin Jakobsen

Tom Levin Jakobsen skrev :

Tror næppe du får nogen til at tage på sygebesøg ;)

Men find ud af remmen's længde, og så skal man da nok kunne hitte en passende

btw... Hvis man er nørd fordi man leger med en casettemaskine, og andet gammelt herligt skrammel, skal du ikke kigge på disse sider -

Og fluks retur til Tossekassen's DR2 om omtalen af Marc Bolan (Trex)

--
Jan_stevns
Reply to

Nåh jah.. skulle jo prøve og måske var du meget entusiastisk ;)

jo men det er jo lidt svært at måle sig frem til! Dovenskab er noget skidt men det ender jo nok med at jeg må grifle et par ord ned og tage et par billeder for at huske hvordan tingene sidder sammen.. Og så tage kasettedelen med på cyklen (nej hov!!.. Stevns er sgu for langt!)

Uanset om det bliver til fostex importøren eller andet (mandens beskrivelse af at skulle finde en drivrrem på værkstedet lød tillokkende og et besøg (kig i hulen) kunne snildt risikere at være 100 kr værd)

LÆKKERT!.. Tror jeg skal have tilføjet en ligenende sektion til min egen hjemmeside og finde de gamle blade frem fra fjernlageret :)

En passende beskrivelse -> "finde nogle af de ting vi gik og drømte om"

Venligst Tom

Reply to
Tom Levin Jakobsen

Tom Levin Jakobsen skrev :

;)

Næeh - en af måderne er at tage noget snor og binde det op - klip snoren over, og mål

Tjaehhh.... det blev jo en hel besættelse for mig, at få støvet nogle ganske bestemte ting op - og selv om det tog lang tid, var det ventetiden værd.

man lavede sgu' kram dengang ;)

--
Jan_stevns
Reply to

Ja hvis en båndtosse siger det.. skal da afprøves hvis jeg ikke tager mig sammen til at skrue det helt fra hinanden. Var bare lidt nervøs for hvor meget tolerance der var på sådan en rem når nu maskinen skal bruges til at optage i flere spor kunne det jo godt få et uheldigt udfald.

(forresten en nydelig revox PR99 - fra dengang man (jeg) lavede rigtig lokalradio. Skriv hvis du en dag mangler en talentfuld hånd til at klippe noget sammen.. hehe)

Venligst Tom

Reply to
Tom Levin Jakobsen

Hvis du ringer til mig på telefon 36414211 skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe.

Jeg har et vist udvalg af remme og kan skaffe flere og jeg bor på Jyllingevej!

MVH Lars Arup

"Tom Lev>

Reply to
Lars Arup

On Sat, 26 Apr 2008 20:52:46 +0200, jan_stevns skrev:

Så er det ikke kun mig der er tosset.

Flotte Højtalere, spec, den nederste.

M.V.H.

Per

skype bruger

Reply to
Per H

Tom Levin Jakobsen skrev :

Hehe ... båndtosse .... hehe ...

Tjaehhhh .. elastikker solgt i metermål, har jo lidt med moral at gøre ;)

Den er nu også en værdsat indbygger ;)

( jeg klippe/klistrer nu på et andet medie )

--
Jan_stevns
Reply to

Per H skrev :

Vi er nok mange !

Det er også dem, af alle, der bliver ved med at overraske - på hør musikken, ikke højttaleren niveau'et

Jeg har gennem årene bygget en del transmissionline højttalere, og har aldrig kunnet matche the real thing, men f.eks de hvide lidt ovenfor har da chokeret en del mennesker - at man kan rive så meget lyd ud af et sæt "skide" autohøjttalere....

det største problem med TL'ere et jo unægteligt den fysiske størrelse, og deraf følgende lav WAF (jeg bestemmer dog i eget hus)

--
Jan_stevns
Reply to

jan_stevns wrote: || ||

|| ||

Det er lækre sager, specielt den Akai 760gx, som er øverst på siden. Jeg sidder her og kigger på min kvittering fra KT, dateret d. 8-3-1979, hvor jeg gav 4110,- kr for den. Den kører stadig som en drøm :-)

Mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

"Ebbe \(7000\)" skrev :

det gør den her også ;)

Jeg arvede den fra en anden skribent i dk.fritid.bil - som desværre ikke er mellem os mere

Den er som ny inde og ude

--
Jan_stevns
Reply to

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@sunsite.auc.dk...

Jamen, det er jo "nye" ting, I viser/henviser til. Jeg er på jagt efter min gamle FISHER 800B, Jeg ved, hvor den står, og jeg er også lovet at få den tilbage.

Båndmaskiner: MOVIC Stereo A2 - og så forresten et par MOVIC A700 indbygget i skab (teak lavet i rigtig møbelplade) med fjernbetjening, samt over/ind-afspilning mellem begge maskiner - landets eneste - med garanti.:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Tom Levin Jakobsen wrote:0

Dianalund

Den lette metoder er at bestillle den originale rem.

Den næstletteste metode er at bringe maskinen til en reperatør der har en rem der passer.på lager.

Den sværeste er at finde remmens mål og bestille en der passer.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn