Forvrængning i CD afspiller

I kælderen, hvor jeg har en del af min plade og CD samling stående,
har jeg en Nakamichi OMS-2E (har en  i stuen).

Når jeg tænder Nakamichi'en er den på det sidste begyndt at forvrænge
lyden. Det aftager jo længere tid den er tændt, og efter nogle
minutter spiller den uden forvrængning.

Kan det være elektrolytterne der i strømforsyningerne der er ved at
være tøre?

Eller er det andet der er galt?

--
Slet transportmidlet før eu
                                    __o

Har set sådan en fejl i et B&O anlæg. Her var det en semidefekt
spindelmotor som gjorde, at lyden forvrængede pga. den ikke kunne holde
hastigheden.

Du kan evt. lade den spille til den er ok, og så forsigtigt bremse cd'en
en anelse op med en finger (bare en _anelse_!). Er det samme lydfejl?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Forvrængning i CD afspiller
On Wed, 05 Sep 2007 14:09:06 +0200, Kim Voss Schrader

Nej, fik det prøvet, men moteren i en sådan sag skulle nu bremses
hårere end jeg regnede med. Det er en støj som starter næsten ligeså
højt som lyden og så langsomt bliver mindre og tilsidst forsvinder.
Lyder nærmest som støjen på FM båndet, hvor der ikke er stationer.

I øvrigt sjovt at se den inden i.
En trofo af samme størrelse som i mange recievere fra før i tiden.
Målte lige lidt på den. 5 forslellige spændinger, som tilsyneladende
alle bruges.

--
Slet transportmidlet før eu
                                    __o
Re: Forvrængning i CD afspiller

Mål dem nu og mål dem, når den støjer/forvrænger. Mål også rippel på
dem.