Forvrægnings måler

Er der nogle der ved hvor man kan købe en billig forvrænings måler til audio? Eller links til hvor man evt. kan bygge en selv.

Kryds postet i dk.teknik.elektronik.

Svar kun i gruppen, eller via mail adressen på min hjemmeside.

Hygge

Ole Nielsen

Reply to
ON (9220)

Hvilken slags forvrængning har du planer om at måle? "Forvrængning" er en temmelig bred term, som kun giver mening i nærmere defineret sammenhæng.

hvm

Reply to
Henrik Veber Madsen

Radio Electronics er et gammelt Amerikans blad der lavede en hel måle station for audio. Hvis du har mod på det har jeg måske stadigt en kopi.

Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl

"Klavs Rommedahl" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Er det sådan at andre end ON kan lokke en kopi ud af dig (mig feks. :-) Det lyder nemlig lidt af hvad jeg har ledt efter.

mvh Uffe Bærentsen

Reply to
Uffe Bærentsen

Det jeg leder efter er noget i stil med hvad en gammel HP audio analyzer kunne. Jeg mener den målte THD+N derforuden kunne den måle signal støjforhold. Jeg mener den hed HP4020

Hygge

ON

Reply to
ON (9220)

Det ville jeg være meget interesseret i. Det er jo altid sjovest at lave tingene selv.

Gider du droppe mig en mail via min hjemmeside.

På forhånd tak

ON

Reply to
ON (9220)

Tja det kan du da godt. Jeg henter bjergbestiger udstyret frem i weekenden og går i gang med at lede efter dem :-). Info følger. Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl

Takker.

Ole Nielsen

Reply to
ON (9220)

Æøh det tog vist lidt længere tid med de hersens finden-frem og scanninger :-). Jeg regner med at have en PDF klar på mandag. Det er også snyd man ikke må lege i arbejdstiden :-).

Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl

måle

:-)

Kanon, glæder mig til at læse, den. Hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med, må du endeligt sige til.

Hygge

Ole Nielsen

Reply to
ON (9220)