Forvrægnings måler

Er der nogle der ved hvor man kan købe en billig forvrænings måler til
audio?
Eller links til hvor man evt. kan bygge en selv.

Kryds postet i dk.teknik.elektronik.

Svar kun i gruppen, eller via mail adressen på min hjemmeside.

www.1tech.dk

Hygge

Ole Nielsen

Re: Forvrægnings måler

Hvilken slags forvrængning har du planer om at måle?
"Forvrængning" er en temmelig bred term, som kun giver mening i nærmere
defineret sammenhæng.

hvm

Re: Forvrægnings måler
Det jeg leder efter er noget i stil med hvad en gammel HP audio analyzer
kunne.
Jeg mener den målte THD+N derforuden kunne den måle signal støjforhold.
Jeg mener den hed HP4020

Hygge

ON

Re: Forvrægnings måler

Radio Electronics er et gammelt Amerikans blad der lavede en hel måle
station for audio. Hvis du har mod på det har jeg måske stadigt en
kopi.

Mvh
  Klavs.

Re: Forvrægnings måler

Er det sådan at andre end ON kan lokke en kopi ud af dig (mig feks. :-)
Det lyder nemlig lidt af hvad jeg har ledt efter.

mvh Uffe Bærentsen

Re: Forvrægnings måler

Tja det kan du da godt. Jeg henter bjergbestiger udstyret frem i
weekenden og går i gang med at lede efter dem :-).
Info følger.
Mvh
  Klavs.

Re: Forvrægnings måler
Takker.

Ole Nielsen

Re: Forvrægnings måler

Æøh det tog vist lidt længere tid med de hersens finden-frem og
scanninger :-).
Jeg regner med at have en PDF klar på mandag. Det er også snyd man
ikke må lege i arbejdstiden :-).

Mvh
  Klavs.

Re: Forvrægnings måler

måle
:-)

Kanon, glæder mig til at læse, den.
Hvis der ellers er noget jeg kan hjælpe med, må du endeligt sige til.

Hygge

Ole Nielsen

Re: Forvrægnings måler
Det ville jeg være meget interesseret i.
Det er jo altid sjovest at lave tingene selv.

Gider du droppe mig en mail via min hjemmeside.

www.1tech.dk

På forhånd tak

ON