FORSYNING

Hey

Når man laver et processorboard med både 5V digital og analog, skal man så
filtrer begge forsyninger ?? jeg vil mene det er nok med bare den analoge ??

--
Mvh Kasper

Re: FORSYNING
??

Nej, begge skal filtreres og afkolingskondensatorer skal placeres ved alle
IC's.

Klaus

Re: FORSYNING

Måske, det kommer an på, hvad du bygger.

Fint

Hvilken processor ?

Klaus

Re: FORSYNING

ADUC812

Kasper

Re: FORSYNING

i databladet (til en ADuC831) skriver de at VAdd skal afkobles/filtreres.
VDdd bør også være filtreret, mindst med det de beskriver i databladet
(caps). hvis din 5V forsyning er for langt væk (mere end 10-15 cm) skal den
have lokale caps på MCU printet og din VAdd skal laves på MCU printet - så
tæt på processoren som praktisk muligt.

kig evt. i deres app. notes.

 - patrick

Re: FORSYNING
Hey igen...

tænkte jeg kunne godt bruge den tråd igen

Nå men, det er stadig det uC board jeg er ved at tegne..

jeg prøver på at tegne det på enkeltsidet print.. da det er den eneste
mulighed jeg lige umilbart har for at lave det...
at så banerne ligger ret tæt, er jo ikke godt ved fotoprint
har banerne på 0,37 mm og afstanden mellem dem på 0,25 som max mål... så det
er ikke nogen let opgave...

Men mit spørgsmål går på, nu når jeg har routet Gnd med rundt på hele
printet på forsiden, og jeg finder ud af jeg laver det på et doobelt sidet,
hvor jeg lader side 2 være rent kobber, hvis jeg så forbinder den gnd jeg
har routet med runt exvis ved forsyningen og et andet sted til groundplanet
på den anden side, vil jeg så have en gnd-loop ? eller vil det være
ligemeget når det er så stort areal, at strømmen bare vil dele sig eller
finde den letteste vej.. ??

på det layer jeg router har jeg lavet et analog gndplane fra uc analog del
hen til det stik der skal føre den analoge del ud og omkring den analoge
psu.
den analoge og digtale gnd står der i papirene de skal forbindes direkte
sammen, men kun på et sted... så jeg har lavet 2 * 1206 pads imellem så jeg
altid kan montere nogle ferritsmd.. eller 0 ohms mpdstande...
 jeg har dog før den digitale Vcc og gnd med ud i det anloge stik, da jeg
kommer til at skal have nogle digital styret switche på printet.. men de er
sepperet fra det analoge med analog gnd immellem...

Evt. nogle der vil tjekke mine tegninger når jeg er færdig, så ikke jeg
begår nogle kæmpe brøllere... (har ikke plads til sådan, der skal stå og
brøle)

--
Mvh Kasper