Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri? - Page 3

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

Super, tak for svaret. Jeg er i mellemtiden kommet i tanker om det 7700 mAh
batteri + lader som kom med et gammelt hardballgevær jeg har liggende, jeg
prøver lige med den løsning først, og hvis der ikke er kapacitet nok bliver
det løsningen med boosteren jeg prøver.

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk /)

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

Selv tak... 7700 mAh (milliamperetimer) holder til '7700 mAh divideret med
dit træk på 200 mA' i 7700/200 eller ca. 38,5 timer, sådan rent teoretisk. I
den virkelige virkelighed ville jeg skyde på et døgns tid, 24 timer.
Batteriet har ikke godt af at blive afladet helt og har sikkert tabt lidt
kapacitet i tidens løb - uanset batteritype.

Hilsen Sven

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

Ok, jeg har lige forsøgt mig, og det virker rent faktisk, nu har jeg så sat
den igang med at eksponere 40 * 8 minutter. Sidst jeg satte den i gang med
det med 2 normale batterier i grebet stoppede den efter lidt over 1 time
pga. strøm, så den skulle gerne holde lidt længere nu.

Jeg har sidenhen læst at under eksponering bruger kameraet ca. 400 mAh, så
mit 7700 mAh batteri burde vel kunne holde omkring 12 timer.

Så skal jeg bare lige have loddet det hele ordentligt og sat nogle stik på
dummy batteriet så det er let at skifte ud til et andet batteri engang.

Omkostningerne til det var 1 gammelt batteri jeg har skilt ad, jeg har så
bestilt 2 nye fra ebay til omkring DKK 85,- i alt.

Tak for hjælpen! ;-)

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk /)

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

Selv tak! Prisen er jo ret overkommelig... du må huske at fortælle os, hvor
længe det i praksis kunne holde, når du nu har tømt batteriet og målt tiden.

Hilsen Sven

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

Ja, jeg har nu forsøgt mig et par nætter i træk, og med mit "hjemmelavede"
batteri samt et normalt i batterigrebet kommer jeg kun op på 3 timer. Så jeg
tror batteriet er godt slidt, eller også bruger kameraet noget mere strøm
end jeg havde regnet med. Så det ender nok med at jeg køber en omformer og
en 12V booster, så jeg kan holde den kørende en hel nat.

Mange tak for hjælpen...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk /)

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

Tjaeh, det kan kun en måling af strømforbruget fra batteriet vise... men nu
er det prøvet.

Selv tak!

Hilsen Sven

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?
Nu har jeg set den Booster omtalt nogle gange..
er der sE5% nogen der ved hvad der er indeni.. et lille batteri ?
kan det virkelig starte en bil  ?
og endda gennem cigarstikket ? som kan tE5%le 15 Ampere ?
:) sE5% kan nogen fortE6%lle om den booster ?
alex

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?
On Sun, 19 Apr 2009 09:27:56 -0700 (PDT), Alex

Som reglen et 12 Volt 17Ah batteri, og ja den kan starte en bil, der
er dog ikke til ret mange startforsøg, og en diesel en vinterkold
morgen får den nok til at opgive forsøget.

Nej ikke igemmen cigarstikket, den vej kan den oplades.
Det er forskelligt hvad cigarstikket kan klare af strøm.

/Hans

Re: Forsyne kamera med strøm fra 12V bilbatteri?

JaasE5%.. sikke salgsfolk kan fE5% et batteri til at lyde som ny
revolutionerende HiTech ..:)
Man burde vel sE6%tte en BD% watt solcelle pE5%... GrF8%n startstrF8%m..
Tak for ny viden  :)
alex

Site Timeline