Forstærkeren sender DC ud på indgangen

Jeg er ved at reparere en Technics SE-9060, som er en DC koblet
udgangsforstærker.
Den er tilbage fra 70'erne men ret legendarisk, og sjov at holde liv i.
Der var to problemer med den. Det ene var 50 Hz brum. Det var som forventet
nogle elektrolytter som skulle skiftets.
Det andet problem er mere mystisk. Den sender DC ud på indgangen på højre
kanal.
Det er ikke noget problem hvis potentiometeret er skruet helt op eller ned,
men jo tættere man kommer midten, jo mere stiger spændingen, op til ca. 1,2
V på midten.
Jeg har ikke noget diagram på den, så det er helt let. Men den har et
særskilt indgangs modul, som jeg har målt igennem.
Alle transistorer er ok, men der sidder også en sort sil med påskriften NEC
uPA63HI L176, som jeg ikke har kunnet finde data på.
Det er så her jeg spørger, om der er nogle her i gruppen, som ligger inde
med et diagram til sådan en fætter, eller få den sags skyld data på den NEC
kreds de anvender. Eller som kan komme med nogle hints der kan hjælpe mig
videre.

/Tom

Re: Forstærkeren sender DC ud på indgangen
Hej Tom

Hvis du har to ens kanaler hvorfor så ikke gå dem igennem step by step
indtil du finder noget som ikke er ens ?

/madsen

Site Timeline