Forstærker til bær bar MP3 afspiller

Jeg spekulerer om det er muligt at bygge en forstærker til en bærbar mp3
afspiller til brug i bilens 12V

Nogle der har nogle gode forslag ?

Mvh

Leif Pedersen

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller
Hej Leif,

Selvfølgelig er det det, men du risikerer at blive slemt skuffet over
lydkvaliteten.

Meget lav indgangsimpedans, da den vel skal drives fra
hovedtelefonudgangen.

Hvis du har en extern indgang på din bilstereo, kan du nøjes med en
impedanstilpasning, enten en "omvendt" (lille) højttalertrafo til hver
kanal, eller et transistorled.
Det samme gælder hvis du vil bygge en forstærker selv, den kan laves helt
almindelig og så tilføres et "fortrin".

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er ikke noget problem.

Enten skal du gåe efter en simpel løsning, så som at skrælle en gammel
autoradio, ellers køber du bare en "chaepshit" bilforstærker af ukendt
mærke.

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller
On Sat, 13 Nov 2004 21:21:48 +0100, "Leif Øgaard Pedersen"

Hvad med et lettere alternativ - en FM-transmitter, så du sender
direkte fra MP3-afspilleren til en frekvens på radioen. Ganske vist
ikke lovlig at bruge i Danmark, men det forhindrer ikke div.
netbutikker i at sælge dem:

F.eks:
http://www.acit.dk/lux/product_info.php?cPath=3&products_id38%&osCsid=b5bdea172bf5f64e77c522c68ccfb588

Lars

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller
eller et ganske almindeligt byggesæt fra smartkit elle velleman

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller

Det jeg har haft fingre i kunne kun sende mono, men hvis det ikke betyder
noget så kan man da faktisk spare en del kan jeg se ;) - Og få lov til selv
at lege med det! :D

Brian

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller

Nu stinker Jacob's citatteknik voldsomt, men jeg er sikekr på at han
mener et forstærkerbyggesæt og ikke en FM sender.

Man da han ikke viser hvilken del af hvilket indlæg han svarer på, må vi
jo bare gætte os frem til det.

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller
Ja min opsætning af det her fine program stinker.
men det jeg mener er at man ved at købe et byggesæt fra smartkit eller
velleman kan man få en billig og gennemprøvet stereoforstærker på op mod
100W per kanal hvis man vil.
jeg er selv fan af smartkits 25W monoforstærker. og så kan de til tider
findes til 100kr.

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller

LOL, vil du ikke være så rar at kigge lidt på citatteknik ?

Evt bare læse her og følge det lidt:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html#4 . Citattaknik.

Jep

Re: Forstærker til bær bar MP3 afspiller

HiFi klubben havde en overgang en sådan dims, til at sætte mellem
antenne og radio, den var svjv ganske lovlig, da den kun sendte fra
"dims" til radio via kabel og ikke via "luft".