Forstærker slukker

Jeg ved intet om elektronik, men:

En gammel denon dra-1000 "sl=E5r fra" (rel=E6? sikkerhedsrel=E6?) s=E5 snart den skal spille noget over et vist, ikke s=E6rligt h=F8jt, niveau.

Det sker alts=E5 enten n=E5r man bliver ved med at skrue op, n=E5r man s=E5 n=E5r til kl. 10 eller s=E5dan noget, s=E5 sl=E5r den fra. Eller hvis musikken indeholder kraftige transienter, s=E5 st=E5r den af n=E5r den skal spille s=E5dan en transient.

Jeg ved jo ikke noget, men for mig lyder det som en "klassisk" fejl, som er nem/billig at rette?

Har I nogen gode bud p=E5 hvad problemet er og hvad det skal koste at rette det?

Reply to
pinkfloydhomer

Ja, din forstærker er overbelastet. Kik dine højttalerledningen efter. Se efter kortslutninger. Prøv med et par andre højttalere. Nu ved jeg ikke, om det ligefrem er disco-dasco for fuld udvlæsning, men så bør du nok skrue ned, så relæet ikke slår fra - eller køb eb kraftigere forstærker.

Du kan i øvrigt se specifikationer her:

Har du højttlere, der er ineffetive - altså med lav virkningsgrad, så er de

2 x 65 Watt nok i underkanten.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Hey...

Må da også lige give en komentar her...med mine erfaringer med samme problem.... Har prøvet det samme.... Med min var det en enkelt lille kobberledning som havde gemt sig og lavede en lille kortslutning, som gjorde at relæet i forstærkeren slog fra ved en bestemt belastning.....

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@m36g2000hse.googlegroups.com... Jeg ved intet om elektronik, men:

En gammel denon dra-1000 "slår fra" (relæ? sikkerhedsrelæ?) så snart den skal spille noget over et vist, ikke særligt højt, niveau.

Det sker altså enten når man bliver ved med at skrue op, når man så når til kl. 10 eller sådan noget, så slår den fra. Eller hvis musikken indeholder kraftige transienter, så står den af når den skal spille sådan en transient.

Jeg ved jo ikke noget, men for mig lyder det som en "klassisk" fejl, som er nem/billig at rette?

Har I nogen gode bud på hvad problemet er og hvad det skal koste at rette det?

Reply to
- STAN -