Forstærker slukker

Jeg ved intet om elektronik, men:

En gammel denon dra-1000 "slE5%r fra" (relE6%? sikkerhedsrelE6%?) sE5% snart
den skal spille noget over et vist, ikke sE6%rligt hF8%jt, niveau.

Det sker altsE5% enten nE5%r man bliver ved med at skrue op, nE5%r man sE5%
nE5%r til kl. 10 eller sE5%dan noget, sE5% slE5%r den fra.
Eller hvis musikken indeholder kraftige transienter, sE5% stE5%r den af
nE5%r den skal spille sE5%dan en transient.

Jeg ved jo ikke noget, men for mig lyder det som en "klassisk" fejl,
som er nem/billig at rette?

Har I nogen gode bud pE5% hvad problemet er og hvad det skal koste at
rette det?

Re: Forstærker slukker

Ja, din forstærker er overbelastet. Kik dine højttalerledningen efter. Se
efter kortslutninger. Prøv med et par andre højttalere. Nu ved jeg ikke, om
det ligefrem er disco-dasco for fuld udvlæsning, men så bør du nok skrue
ned, så relæet ikke slår fra - eller køb eb kraftigere forstærker.

Du kan i øvrigt se specifikationer her:

http://www.hifi4all.dk/avguide/detaljer.asp?id21%0&titel=Denon+DRA-1000

Har du højttlere, der er ineffetive - altså med lav virkningsgrad, så er de
2 x 65 Watt nok i underkanten.
Karsten H. (7870)
Re: Forstærker slukker
Hey...

Må da også lige give en komentar her...med mine erfaringer med samme
problem....
Har prøvet det samme....
Med min var det en enkelt lille kobberledning som havde gemt sig og lavede
en lille kortslutning, som gjorde at relæet i forstærkeren slog fra ved en
bestemt belastning.....

Jeg ved intet om elektronik, men:

En gammel denon dra-1000 "slår fra" (relæ? sikkerhedsrelæ?) så snart
den skal spille noget over et vist, ikke særligt højt, niveau.

Det sker altså enten når man bliver ved med at skrue op, når man så
når til kl. 10 eller sådan noget, så slår den fra.
Eller hvis musikken indeholder kraftige transienter, så står den af
når den skal spille sådan en transient.

Jeg ved jo ikke noget, men for mig lyder det som en "klassisk" fejl,
som er nem/billig at rette?

Har I nogen gode bud på hvad problemet er og hvad det skal koste at
rette det?

Site Timeline