Forstærker byggesæt - Page 2

Re: Forstærker byggesæt

Lugter lidt af en "disco højttaler"

Hvor meget effekt ønsker du ?

Hvor stort et lokale skal du spille op ?

Re: Forstærker byggesæt

Med den følsomhed, kan du bruge, næsten, hvad som helst...
Med rum over 25m2 er der dog nok behov for noget på en 2 * 60 Watt IEC / 8
Ohm eller deromkring...
Er det til techno, dance eller lignende, må du nok op over de 100 Watt /
15 - 20 Kilo - Nej jeg laver ikke fis med dig! - God strømforsyning = stor
transformator og kondensatorer = Tungt bæst!!!

- Bare jeg IKKE skal være der!!! ;-)

mvh. Tonni

Re: Forstærker byggesæt

Det er jeg, men jeg har rigeligt forstærker til det.......

Re: Forstærker byggesæt

Jeg tvivler på at Klaus skal bruge en forstærker...

Jesper Poulsen

Re: Forstærker byggesæt

Med mine 93dB højttalere kan jeg nå uudholdelige lydstyrker med en 2x25W
forstærker, og det er vel at mærke uden at komme mere end en tredjedel op på
volumenkontrollen. Som Max skriver, så er det nok _højst_ 5watt, så til de
højttalere som skal drives der, er det slet slet ikke nødvendigt med så
meget effekt.

mvh Ebbe

Re: Forstærker byggesæt
Hej Ebbe

Min tanke var såmændt at jeg ikke ville have mere effekt til noget
der var udstyret med et pizo horn :)