Forstærker byggesæt

Hejsa..

Jeg har brug for en forstærker, som skal sidde mellem et lydkort på en pc og
nogle højttalere med følgende spec:

Rated power: 300 W RMS
Program power: 600 W
Bass-speaker: 12''
Speakers: 1 piezo, 1 horn
Connections: 2 Speaker-sockets
Sensitivity (max.): 96 dB
Impedance: 8 Ohms
Frequency-range: 30 - 18,000 Hz

Kan jeg finde sådan en forstærker som byggeset, til fornuftige penge, eller
skal jeg istedet over og vælge en færdigbygget forstærker??

//Brian

Re: Forstærker byggesæt

Hvor mange Watt skal forstærkeren være på?
Hvad skal det bruges til?
Har du forstand på at lave sådan noget?
Hvis du vælger en færdig forstærker kan du jo
med det samme høre om det duer:-)

--
MVH.
Finni

Re: Forstærker byggesæt

Ja... der står jo hvilke højttalere den skal bruges til.. så mon ikke den
skal passe ca til dem...

Musik

Byggeset? ja... forstand.. Hvis jeg havde var jeg nok ikke her ;)

Ja.. men der kan jeg ikke selv bestelle hvor volume knappen skal sidde....

//Brian

Re: Forstærker byggesæt

Som Klaus skriver andetsteds, så bruger man sjældent mere end 5-10W ved
almindeligt lytteniveau. Vi spørger igen - hvor mange watt skal
forstærkeren være på?

Det er ikke mange oplysninger du giver, så det er heller ikke nemt at
hjælpe dig.

Jesper Poulsen

Re: Forstærker byggesæt
Hej Icenfire

Det vil sige noget der ligner 5 Watt max :)

Re: Forstærker byggesæt
De skal bruges til fest musik i forskellige størrelser rum... jeg kan ikke
svare på alle de spørgsmål om hvormange watt jeg skal bruge. for det aner
jeg ikke.. det er jo derfor jeg spørger her..

Re: Forstærker byggesæt

10 til 30m2, eller 20 - 500m2.

Kom med sE5% mange oplysninger som muligt, sE5% er det lettere at rE5%dgive.=

Er det til "slE6%b rundt" sE5% det skal vE6%re yderst robust ?

Klaus

Re: Forstærker byggesæt

Så vil jeg give dig en lille ledetråd:

I 1 meters afstand vil dine højttalere frembringe et lydtryk på 96dB ved
tilførslen af 1 W. For hver 3dB du hæver lydtrykket kræves den dobbelte
effekt.

Hvor meget effekt har du behov for?

Jesper Poulsen

Re: Forstærker byggesæt

Tja, hvis han spekulerer i den forsdtærker, jeg nævnte, så må han nok
alliere sig med sækkevogn.:-)

Karsten H. (7870)
Re: Forstærker byggesæt

Jeg vil foreslå en brugt BOSE 1800, 2 x 400 W/4 Ohm. Jeg ved, hvor der står
en billigt til salg. Hvis interesse så e-mail mig direkte.

Karsten H. (7870)
Re: Forstærker byggesæt

MMmmmmmmm.... - Man bliver jo helt nostalgisk - fin spille - og gammel...!!
Hvad er billigt???

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Forstærker byggesæt

Det må vi lige tage en knæver om, hvis du er interesseret - evt. til
vinduesudstilling? E-mailadressen passer.
Karsten H. (7870)
Re: Forstærker byggesæt

Karsten for hulen !  en 1800 er jo ren kult ;)

--
Jan_stevns

Re: Forstærker byggesæt

Ja, buk dig i erværdighed. Ned på knæ, 2 Ave Martia og 5 vokslys. Rejs dig
og kik mod stjernerne, og dine øjne - vil løbe i vand:-), Nå, det var vist
blasfemisk for ikke lige at blive sammenlignet med Muhhhhammmed.

Karsten H. (7870)
Re: Forstærker byggesæt

hehe ....

Den Bose og Lansingen ( 600'eren ) er jo rendyrket nostalgi

hold op jeg tog lige en tur down memory lane -  og endte i
Bellacentret anno 1974 igen ...   Jeg har stadig den åndssvage Paul
Mauriat melodi på hjernen ;)

( næst efter Tennesee Waltz med Brenda Lee )

--
Jan_stevns

Re: Forstærker byggesæt

Det er da Less Paul & Mary Ford.

Karsten H. (7870)
Re: Forstærker byggesæt

Samt Patsy Cline, Emmylou Harris + mange fler' :-) Der skal nok være en
20-25 stykker der har "lavet" den.

mvh Ebbe

Re: Forstærker byggesæt

Jeg overgiver mig.:-)
Karsten H. (7870)
Re: Forstærker byggesæt

I så fald burde jeg jo byde på den, jeg har stadig en stak 802ere, 1800eren
ville jo stå godt til min håndfuld 802ere.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Forstærker byggesæt

Be my guest

Du skal være velkommen.