Forstærker byggesæt

Hejsa..

Jeg har brug for en forstærker, som skal sidde mellem et lydkort på en pc og nogle højttalere med følgende spec:

Rated power: 300 W RMS Program power: 600 W Bass-speaker: 12'' Speakers: 1 piezo, 1 horn Connections: 2 Speaker-sockets Sensitivity (max.): 96 dB Impedance: 8 Ohms Frequency-range: 30 - 18,000 Hz

Kan jeg finde sådan en forstærker som byggeset, til fornuftige penge, eller skal jeg istedet over og vælge en færdigbygget forstærker??

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

"Icenfire (6920)" skrev i en meddelelse news:474df1e1$0$2093$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Hvor mange Watt skal forstærkeren være på? Hvad skal det bruges til? Har du forstand på at lave sådan noget? Hvis du vælger en færdig forstærker kan du jo med det samme høre om det duer:-)

--
MVH.
Finni

Ja... der står jo hvilke højttalere den skal bruges til.. så mon ikke den skal passe ca til dem...

Musik

Byggeset? ja... forstand.. Hvis jeg havde var jeg nok ikke her ;)

Ja.. men der kan jeg ikke selv bestelle hvor volume knappen skal sidde....

//Brian

Reply to
Icenfire (6920)

"Icenfire (6920)" skrev i en meddelelse news:474df1e1$0$2093$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk

Jeg vil foreslå en brugt BOSE 1800, 2 x 400 W/4 Ohm. Jeg ved, hvor der står en billigt til salg. Hvis interesse så e-mail mig direkte.

--

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

"Icenfire (6920)" skriver:

Lugter lidt af en "disco højttaler"

Hvor meget effekt ønsker du ?

Hvor stort et lokale skal du spille op ?

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Med den følsomhed, kan du bruge, næsten, hvad som helst... Med rum over 25m2 er der dog nok behov for noget på en 2 * 60 Watt IEC / 8 Ohm eller deromkring... Er det til techno, dance eller lignende, må du nok op over de 100 Watt /

15 - 20 Kilo - Nej jeg laver ikke fis med dig! - God strømforsyning = stor transformator og kondensatorer = Tungt bæst!!!

- Bare jeg IKKE skal være der!!! ;-)

mvh. Tonni

Reply to
Tonni

Tonni skriver:

Det er jeg, men jeg har rigeligt forstærker til det.......

Som Klaus skriver andetsteds, så bruger man sjældent mere end 5-10W ved almindeligt lytteniveau. Vi spørger igen - hvor mange watt skal forstærkeren være på?

Det er ikke mange oplysninger du giver, så det er heller ikke nemt at hjælpe dig.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Jeg tvivler på at Klaus skal bruge en forstærker...

--
Mvh
Jesper Poulsen

Hej Icenfire

Det vil sige noget der ligner 5 Watt max :)

Tonni wrote: || || Med den følsomhed, kan du bruge, næsten, hvad som helst... || Med rum over 25m2 er der dog nok behov for noget på en 2 * 60 Watt || IEC / 8 Ohm eller deromkring... || Er det til techno, dance eller lignende, må du nok op over de 100 || Watt / 15 - 20 Kilo - Nej jeg laver ikke fis med dig! - God || strømforsyning = stor transformator og kondensatorer = Tungt bæst!!! || || - Bare jeg IKKE skal være der!!! ;-) || || mvh. Tonni

Med mine 93dB højttalere kan jeg nå uudholdelige lydstyrker med en 2x25W forstærker, og det er vel at mærke uden at komme mere end en tredjedel op på volumenkontrollen. Som Max skriver, så er det nok _højst_ 5watt, så til de højttalere som skal drives der, er det slet slet ikke nødvendigt med så meget effekt.

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Hej Ebbe

Min tanke var såmændt at jeg ikke ville have mere effekt til noget der var udstyret med et pizo horn :)

De skal bruges til fest musik i forskellige størrelser rum... jeg kan ikke svare på alle de spørgsmål om hvormange watt jeg skal bruge. for det aner jeg ikke.. det er jo derfor jeg spørger her..

Reply to
Icenfire (6920)

MMmmmmmmm.... - Man bliver jo helt nostalgisk - fin spille - og gammel...!! Hvad er billigt???

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk
Reply to

"Karsten H. \(7870\)" skrev :

Karsten for hulen ! en 1800 er jo ren kult ;)

--
Jan_stevns
Reply to

10 til 30m2, eller 20 - 500m2.

Kom med s=E5 mange oplysninger som muligt, s=E5 er det lettere at r=E5dgive.=

Er det til "sl=E6b rundt" s=E5 det skal v=E6re yderst robust ?

Klaus D. Mikkelsen (google gro

Så vil jeg give dig en lille ledetråd:

I 1 meters afstand vil dine højttalere frembringe et lydtryk på 96dB ved tilførslen af 1 W. For hver 3dB du hæver lydtrykket kræves den dobbelte effekt.

Hvor meget effekt har du behov for?

--
Mvh
Jesper Poulsen

Det må vi lige tage en knæver om, hvis du er interesseret - evt. til vinduesudstilling? E-mailadressen passer.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk

Ja, buk dig i erværdighed. Ned på knæ, 2 Ave Martia og 5 vokslys. Rejs dig og kik mod stjernerne, og dine øjne - vil løbe i vand:-), Nå, det var vist blasfemisk for ikke lige at blive sammenlignet med Muhhhhammmed.

--

[...]

Tja, hvis han spekulerer i den forsdtærker, jeg nævnte, så må han nok alliere sig med sækkevogn.:-)