Forstærker

Jeg vil have koblet 8 brugere på det samme antenne-signal. Så jeg er
nødsaget til at have en antenne forstærker få ikke at få voldsom degradering
af signalet. Kan dette overhovedet lade sig gøre? Er det muligt at få
antenne forstærkere der er kraftige nok til at forsyne 8 brugere fra ét
signal udtag? Hvad prisleje ligger sådanne nogle svende i?

Terry

Re: Forstærker

Du kan få nogle der kan levere signal nok til en hel by, hvis du vil
det....

Men du skal nok bare have en gemen linieforstærker - så er der krudt
nok til det du vil.

Kig evt på www.antennelageret.dk  under forstærkere

4-500 kroner kan vel gøre det

--
snipped-for-privacy@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......!  "

degradering

Husk nu at bruge en fordeler og ikke bare samle kablerne, til en 8. fordeler
skal du bruge en 10 - 11 dB's forstærking, og så lidt til kablerne.

/Casper

Re: Forstærker
Du kan købe nogle HF tætte signal fordelere, som splitter et signal op i 3.
Hvis du tager sådan en og sætter en 3 fordeler på hver af dens udgange, så
har du 9 udgange.
Signalet bliver dæmpet 5,5 dB gennem sådan en fordeler.
Du kan jo prøve om det virker uden forstærker, ellers kan du sætte en alm.
linie forstærker på, som forstærker signalet tilsvarende dæmpningen.
Man kan få nogle billige linie forstærkere hos Harald Nyborg, jeg kender dog
ikke kvaliteten af dem.

Mvh GuFaz

Re: Forstærker

3.

Hvorfor ikke bare bruge en fordeler til 8?

En Triax TSS 8

/Casper

Site Timeline