Forslag til sammenkøb af smd modstande.

Hej Gruppe.

Jeg ved at det har været på tale før og nu kommer den altså lige op igen. Jeg har tænkt mig at indkøbe E24 1% smd modstands rækken i 1206 hus hos PROMAX.

De koster 2 øre stykket og kommer i ruller af 5000 stk.

For en komplet samling vil det løbe op i omkring 5500 kr.

Er nogle interesserede i at dele udgiften og måske aftage 500 - 1000 stk af hver?

Er der i øvrigt nogle der ved hvor man billigts får fat på sådan nogle små mussekasser til at smide stumperne i?

Mvh Jan Thøgersen

Reply to
Jan Thogersen

Jeg har bestilt E6 rækken i 1206 i, dog 5% som jeg får 5000 af hver, og kommer her efter weekenden ca.

Dog tænker jeg lidt på 5500 / 2 øre / 5000 giver vidst 50 ruller og så bliver det vel ikke e24 rækken ?

jeg har bestelt hvis 32 ruller for at få E6 rækken fra 10 ohm til 1Mohm

Kasper

Reply to
Repzak

Jeg har lige købt den her: (130skuffer)

Det løb op i ca. 400,- incl moms og forsendelse...

Lidt dyrt, men det var det billigste jeg kunne finde.

Mvh Søren

Reply to
"Søren P. Schmidt"

Det link virker ikke her.

Jeg købte for omkring 15 år siden et raaco-modul med 45 skuffer, hver med 4 inddelinger for 288 kroner (prismærket sidder stadig på), så dyrt? Naaah, den slags koster.

Tomas.

Reply to
Tomas Pedersen

Hvis det er den slags jeg kender med de små udtræks skuffer, så slutter de ikke tæt og skille bladene vil ryge op etc.. det er ikke særlig andvendeligt til så små komponenter :(

men bruger dem selv til større ting...

Kasper

Reply to
Repzak

Hmm... øv-bøv... så får i da bare et rs varenummer. Nej det var nu ikke et skuffesystem jeg mente, men det kan i selv se på siden.

Mvh Søren

Reply to
"Søren P. Schmidt"

Dit forslag er fint til smd kompontenter, har du en ide om hvor mange 1206 komponenter der kan være i sådan 1 lille glas ?

Kasper

Reply to
Repzak

107stk 1206'er (har lige talt). Der er nok også plads til endnu 10-20 stykker...

Mvh Søren

Reply to
"Søren P. Schmidt"

Jeg er stor fan af de små kasser med fjederlåg (fx

) - men det bliver ret dyrt da der skal maange til! Til de komponenter man ikke bruger så tit er jeg MAX på udkig efter A4-blade med lodrette "striber" til SMD bånd. (Mine Philips og RS-components 0603 og

0805 kom i sådan nogen). Er der nogen der har fundet dem??? Mht. Raaco systemer er et OK trick at lime inddelingerne i med (langsomt) hotmelt i bunden. Med den rigtige lim kan det sagtens skilles ad igen. Jeg har brugt det i mange år til leadede modstande mv. Men hvis man har 5000 modstande af hver (som der miiiindst bliver plads til) ville jeg ikke have dem i sådant et. Det skal bare vælte een gang (eller blive udsat for en lille terrorist, eller...) så er det tilbage til butikken ;-)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Hej,

Jan Thogersen wrote in news:1ntEe.25$u snipped-for-privacy@news.getnet.dk:

55 forskellige værdier ?

E24 fra fx. 1 Ohm til 10 MOhm løber da op i 169 værdier. (Og dermed 16'900 kr. til den pris).

Du skal nok lige definere nøjere hvad det er du egentligg regner med at få for 5,5kkr.

En dyrehandler er vel for dyr ? ;)

--
Venlig hilsen,
Søren