Forslag til komplet styring af lyskilder søges

Jeg har lige købt en nedlagt landejendom, hvorpå der er en del bygninger.
Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en samlet styring af alle lyskilder på
ejendommen.

Altså noget med at jeg kan programmere at al udendørs lys først starter
når det er tilstrækkeligt mørkt.
Automatisk tænd og sluk af udvendige såvel som indvendige enheder, når man
ikke er hjemme (for at simulere at man er hjemme).

Jeg kunne selvfølgelig lave et lille styreprogram på en PC'er, der har X
antal relæudgange.

Men det må vel kunne lade sig gøre at styre det hele trådløst, så jeg
slipper for at trække styre kabler på ejendommen.

Nogen der har forslag evt. links til sådanne løsninger ?

Med venlig hilsen

R.B.P.

Re: Forslag til komplet styring af lyskilder søges

Du vil bruge dupline eller lignende intelligente sytemer, hvor der
kommunikeres via fase og nul til hver enkelt enhed. Programmeres som
IHC, men kræver kun det halve antal kabler.