Forslag til display?

Jeg arbejder på et projekt hvor en minicomputer skal foretage nogen
målinger og give et output baseret på dette. Minicomputeren har 3
serielstik med RS232.

Projektet er stadig i opstarten, så der skal eksperimenteres lidt. Her
i begyndelsen behøver output ikke at være særlig komplekst, faktisk kan
jeg nøjes med et encifret tal eller 7 dioder hvis det skulle være, men
det er vigtigt at det er let at bringe til at virke: Minicomputeren
kører et lukket system, så jeg skal selv skrive alle drivers.

Jeg har kigget lidt på de små LCDs med 20x2 linjer og de ser ikke helt
dumme ud. Er der nogen af disse displays der er særligt nemme at gå
til? Jeg er ny på det her område, så jeg ved ikke rigtig hvor jeg kan
finde specifikationer og protokoller til den slags.

Er der nogen muligheder jeg har overset i denne forbindelse? En nem
måde at angive 7 forskellige signaler over en seriel linje?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk /

Re: Forslag til display?
Hej Toke

Hvis du ønsker et display og snitfladen skal være rs232, så kunne du kigge
her.
http://www.electronic-assembly.de/deu/rs232/rs232.htm#DieSeriellen

Med venlig hilsen

MHV

Re: Forslag til display?

Det var noget i den stil jeg tænkte på. Selvom jeg er en skovl til
tysk kan jeg udlede af databladet at styring af sådan et display blot
går ud på at sende det nogle temmelig simple kontrolkoder.

Forslaget med en seriel til parallel converter var glimrende set fra
den programmeringsmæssige side af sagen. Jeg kunne godt overveje at
lave begge løsninger for at se hvad der virker bedst.

Takker.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk /

Site Timeline