Forslag til display?

Jeg arbejder på et projekt hvor en minicomputer skal foretage nogen målinger og give et output baseret på dette. Minicomputeren har 3 serielstik med RS232.

Projektet er stadig i opstarten, så der skal eksperimenteres lidt. Her i begyndelsen behøver output ikke at være særlig komplekst, faktisk kan jeg nøjes med et encifret tal eller 7 dioder hvis det skulle være, men det er vigtigt at det er let at bringe til at virke: Minicomputeren kører et lukket system, så jeg skal selv skrive alle drivers.

Jeg har kigget lidt på de små LCDs med 20x2 linjer og de ser ikke helt dumme ud. Er der nogen af disse displays der er særligt nemme at gå til? Jeg er ny på det her område, så jeg ved ikke rigtig hvor jeg kan finde specifikationer og protokoller til den slags.

Er der nogen muligheder jeg har overset i denne forbindelse? En nem måde at angive 7 forskellige signaler over en seriel linje?

--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/
Reply to

Hej Toke

Hvis du ønsker et display og snitfladen skal være rs232, så kunne du kigge her.

Med venlig hilsen

MHV

Reply to
mhv

Det var noget i den stil jeg tænkte på. Selvom jeg er en skovl til tysk kan jeg udlede af databladet at styring af sådan et display blot går ud på at sende det nogle temmelig simple kontrolkoder.

Forslaget med en seriel til parallel converter var glimrende set fra den programmeringsmæssige side af sagen. Jeg kunne godt overveje at lave begge løsninger for at se hvad der virker bedst.

Takker.

--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/
Reply to