Forskelle på batterier?

Hej,

Jeg har i tyskland købt en hel del meget billige AA batterier. Jeg troede jo
at et AA batteri var et AA batteri (selv om de billige måske har en lidt
lavere levetid). De kostede en tiendedel af hvad et batteri koster i
Danmark.

Ingen af de batterier virker dog i "avancerede" ting; digitalkameraer og
lignende. Ikke nogen problemer i for eksempel ure.

Hvad kan grunden til dette være? Kan de ikke levere nok ampere, eller hvad
lyder som en fornuftig forklaring?

Jeg håber det her er den rigtige gruppe...

Håber i kan opklare det her for mig :)

MVH
Casper

Re: Forskelle på batterier?
Hej Casper

jo

Det er en sandhed med visse modifikationer, pris og kvalitet hænger
meget sammen når det drejer sig om batterier og i danmark kan det
godt betale sig at kikke sig godt omkring, der findes gode batterier
til gode priser.

Det kunne lyde som om dine billige batterier måske ikke er billige, det
drejer
sig nok om kul-zink batterier af en tvivlsom kvalitet, og det betyder høj
indre
modstand som igen betyder at de ikke kan levere strøm nok til f.eks. digital
kameraer, de bruger nemlig en meget stor strøm, dog kun kort tid af gangen.

Mvh Max

Re: Forskelle på batterier?
gangen.

Ja, det kan være det er dét der er problemet så :(
Lidt ærgeligt når man nu har købt i spandevis af dem - men hva', de skal jo
nok kunne blive brugt til diverse ure med mere.

Tak for hjælpen.

Re: Forskelle på batterier?
Hej Casper,

Det handler om indre modstand.

Jeg har nu haft samme problem med dyre alkaline (Philips eller Sony) her
fra landet, hastigt indkøbt da jeg havde glemt at lade op 8-/
De kunne give strøm til at tage præcis et billede på et nyt sæt (og da jeg
havde 12 styks med, kom jeg hjem med hele 3 billeder fra Zoo med
"svigerindens" rollinger :(
Cellerne fungerede fint i lygter og meget andet efter at have givet op
overfor kameraet.

Jeg har hørt at Duracell Ultra skulle være OK til digicams, men har ikke
prøvet dem - med opladelige AA-celler på over 2Ah er det heller ikke
nødvendigt, når bare man husker at lade op ;)

Smid dem du har i overskud i køleskabet til du skal bruge dem, så holder
de meget længere (men lad dem få stuetemperatur før du trækker strøm fra
dem).

--
Venlig hilsen,
Søren

Har en hel del batterier - men vil det hjælpe meget på deres levetid at
smide alle dem i køleskabet?
Dét råd har jeg godt nok ikke hørt før, men hvis det "sparer lidt strøm" på
den måde, ville det da være rart!

Re: Forskelle på batterier?
Jo, den kemiske proces i dem går langsommere når de er nedkølede.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,