Forskelle på alm bly akkumulatorer og på vedligeholdelsesfri typer - Page 2

Re: Forskelle på alm bly akkumulatorer og på vedligeholdelsesfri typer

Det er så ikke helt korrekt - jeg bruger den til/fra arbejde og det meste af
året og en typisk uge er 4x100km plus nogle småture.

Hjemme har jeg også suppleret op når den har stået . lige nu kører jeg rundt
med et thansen "energistation" der indeholder et 17Ah geletype batteri - Det
var den nemmeste løsning i sidste uge da jeg stod og ikke kunne komme nogen
steder ....

Re: Forskelle på alm bly akkumulatorer og på vedligeholdelsesfri typer

Så vil jeg mene at batteriet har haft ideele forhold og kun to års levetid
er tegn på ringe kvalitet.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Re: Forskelle på alm bly akkumulatorer og på vedligeholdelsesfri typer

Ja bortset fra vibrationer og at det har ret lille kapacitet i forhold til
strømforbruget ved start.

Det batteri jeg kasserede for 2år siden var 2-3år gammelt på det tidspunkt.
Det er der nu er slidt op er et "VARTA YB/FB12A-A 51211"

Så det holder åbenbart ikke bedre. Det er heller ikke helt dødt - det kan
bare ikke levere strøm nok til en koldstart. Dvs har den bare kørt 30sek.
efter start med hjælpestrøm kan den sagtens starte igen - og jeg har checket
at den lader.

Re: Forskelle på alm bly akkumulatorer og på vedligeholdelsesfri typer

Jeg endte med at købe et Varta igen - Til 251,- med syren påfyldt der er
vist ingen grund til at gå til thansen. (Special price hos grossist men med
moms)

Re: Forskelle på alm bly akkumulatorer og på vedligeholdelsesfri typer

On 14-Mar-2006, "Anders Majland"

Det er ikke noget dårligt valg.
Må jeg foreslå at du fusker et voltmeter på så du kan
holde øje med spændingen under kørsel. Bare for en tid
altså.
Det kan være noget af en "aha-oplevelse" at se hvad der
foregår.

Hygge,
Basse

Site Timeline