forsinkelse....

Usatbiilitet eller hur ?

Sidder antennen ikke på et hus ?

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse

:o)))

Den kan jeg hulme ikke undværre da, det er jo hjertet i hele huset.....(LK IHC) Med win95 og alles....

Sørme så.

Mvh Jens

Reply to
Jens

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse

Begrænsning på længden af coaxkablet, bevirker at linien bliver ustabil. Det kunne løses med et cat5e, på 100 meter.

som

Næ, den sidder i toppen af et letsvajende grantræ 100 meter fra huset. (Og det giver mere stabil linie end en faststående med 140 meter coax, det er prøvet)

Coaxèn er 30 meter og når stort set kun ned til jorden, hvor strøm, strømforsyning til modem, antenne, og switch sidder, sammen med en switch og et modem.

Problemet er jo, at for at resette modemèt, skal strømmen slukkes, det kan jeg gøre fra stuen via ihc, men der er kun en 3*1.5#, og da modemet skal tænde ca 5-10 sekunder efter antenne og switch, er jeg nødt til at have en forsinkelse på den.

Det klart nemmeste er tilsyneladende at trække en 5*1.5# dertil isteddet, og så styre dem via ihc, hvor jeg kan relæstyrre hver af de 3 ledere. (via rdp til en xp maskine, som er tilsluttet med comporten til ihc controlleren).

Igen er det så......, der er jo kun 128 udgange i en fuld ihc controller, min er løbet tør for ledige, så jeg skal finde 2 som ikke bruges til noget livsvigtigt, er det så garageporten, eller lyset i lofrummet ? (jeg har den ene, fra lyset i legehuset :O))

Mvh Jens

Reply to
Jens

Kan sådan noget her bruges:

HKJ

"HKJ" skrev i en meddelelse

kan

en

Ja, det er en mulighed jo.

Mvh Jens

Reply to
Jens

den

Du skal vel kun bruge 1 og så en "forsinker".

meget

Den alle letteste måde at gør det på, er at bruge solid state relæ'er, de kan drives direkte af 5 volten fra paralleporten uden transistorer og lignende.

som

Har du PC'en og programmet, kan jeg hjælpe med at få elektronikken lavet.

Hej Jens,

Du kan få små (ca. som en cigaretpakke) webservermoduler med et antal digitale udgange for omkring kr. 1'000,- og de bruger ikke ret meget strøm, så de er tjent ind alene ved det reducerede strømforbrug på max.

2..3 år. De er lette at få plads til og de kan programmeres i Java (og du kan sikkert bruge et eksempel-program med små ændringer).

En af mine venner lavede en styring med sådan et modul, men jeg tror ikke at den kører åbent mere (altså så udenforstående kan styre skidtet), så der er nok ingen ide at grave linket frem.

--
Venlig hilsen,
Søren

"Søren" skrev i en meddelelse

LK,, laver også sådan en, til ihc, en simpel webserver, beregnet til ihc sysytemet, den koster bare lige ca 6k, og kræver en nyere controller, som står i 3000, så det er droppet.

Men dem der, hvor fås de. ?

Mvh Jens

Reply to
Jens