forsinkelse.... - Page 2

Re: forsinkelse....

Jeps, og jeg er igang med at kigge på det, men der er jo mange veje til
Rom..................(Arrownet)..

nemmest,

Tak for responsen, jeg vil lige undersøge hvad jeg synes bedst om.
Første problem er jo at få lavet en kasse som det kan sidde i, sommer som
vinter....

Mvh Jens

Re: forsinkelse....

Usatbiilitet eller hur ?

Sidder antennen ikke på et hus ?

Klaus

Re: forsinkelse....

Begrænsning på længden af coaxkablet, bevirker at linien bliver ustabil.
Det kunne løses med et cat5e, på 100 meter.

som

Næ, den sidder i toppen af et letsvajende grantræ 100 meter fra huset.
(Og det giver mere stabil linie end en faststående med 140 meter coax, det
er prøvet)

Coaxèn er 30 meter og når stort set kun ned til jorden, hvor strøm,
strømforsyning til modem, antenne, og switch sidder, sammen med en switch og
et modem.

Problemet er jo, at for at resette modemèt, skal strømmen slukkes, det kan
jeg gøre fra stuen via ihc, men der er kun en 3*1.5#, og da modemet skal
tænde ca 5-10 sekunder efter antenne og switch, er jeg nødt til at have en
forsinkelse på den.

Det klart nemmeste er tilsyneladende at trække en 5*1.5# dertil isteddet, og
så styre dem via ihc, hvor jeg kan relæstyrre hver af de 3 ledere. (via rdp
til en xp maskine, som er tilsluttet med comporten til ihc controlleren).

Igen er det så......, der er jo kun 128 udgange i en fuld ihc controller,
min er løbet tør for ledige, så jeg skal finde 2 som ikke bruges til noget
livsvigtigt, er det så garageporten, eller lyset i lofrummet ? (jeg har den
ene, fra lyset i legehuset :O))

Mvh Jens

Re: forsinkelse....

Kan sådan noget her bruges:

http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/2434.htm

Re: forsinkelse....

kan
en

Ja, det er en mulighed jo.

Mvh Jens

Re: forsinkelse....
den

Du skal vel kun bruge 1 og så en "forsinker".

Klaus

Re: forsinkelse....
meget

Den alle letteste måde at gør det på, er at bruge solid state relæ'er, de
kan drives direkte af 5 volten fra paralleporten uden transistorer og
lignende.

som

Har du PC'en og programmet, kan jeg hjælpe med at få elektronikken lavet.

Klaus

Re: forsinkelse....
Hej Jens,

Du kan få små (ca. som en cigaretpakke) webservermoduler med et antal
digitale udgange for omkring kr. 1'000,- og de bruger ikke ret meget
strøm, så de er tjent ind alene ved det reducerede strømforbrug på max.
2..3 år.
De er lette at få plads til og de kan programmeres i Java (og du kan
sikkert bruge et eksempel-program med små ændringer).

En af mine venner lavede en styring med sådan et modul, men jeg tror ikke
at den kører åbent mere (altså så udenforstående kan styre skidtet), så
der er nok ingen ide at grave linket frem.

--
Venlig hilsen,
Søren

LK,, laver også sådan en, til ihc, en simpel webserver, beregnet til ihc
sysytemet, den koster bare lige ca 6k, og kræver en nyere controller, som
står i 3000, så det er droppet.

Men dem der, hvor fås de. ?

Mvh Jens

Site Timeline