Forlænger til bærbar skærm..

Hej alle..

Jeg har en gammel Dell latitude CPx liggende, som jeg godt kunne
tænke mig at sætte på væggen (!).

I den forbindelse for jeg brug for at forlænge det lille flade strimmel
kabel. (ok, jeg er ikke ekspert).

Kan det lade sig gøre? Og hvor kan jeg købe sådan en forlænger?

På forhånd tak.
Søren

Re: Forlænger til bærbar skærm..

Jeg tror ikke du skal forlænge det ret langt i et fladkabel før du for cross
talk...

Kasper

Re: Forlænger til bærbar skærm..

Hvis ikke det har ændret sig på det seneste, så overføres data til LCD
skærmen vha LVDS. Oprindeligt var LVDS designet til at køre 500Mbit/s
over 10m multi-par, par-snoet kabel (senere er der lavet diverse
afledte versioner i op til 1.25Gbit/s).  Men du har nok kastet dig ud
i en mindre forskningsopgave mht finde ud af hvilken slags driver
teknologi der er benyttet til Dell'en.

/Kai

Re: Forlænger til bærbar skærm. .

Så egentlig, det du siger, at jeg (som ikke engang ejer en loddekolbe)
godt kan glemme alt om at forlænge det lille strimmel kabel 50 cm?

Søren

Re: Forlænger til bærbar skærm..

Ja, hvis det er udgangspunktet, ville jeg nok droppe det meget
hurtigt.

/Kai

Re: Forlænger til bærbar sk ærm..

øv...