Forlængelse af kabel til IR-øje?

Hej!
Til mit Tv-kort i computeren er kablet til IR-F8%jet desvE6%rre kun ca 50
cm. Kan jeg pE5% nogen mE5%de forlE6%nge dette til ca 2 m?
Billeder af stikket + kabel kan ses her:
http://www.andreaskaup.dk/kabel.jpg
http://www.andreaskaup.dk/kabel1.jpg

Kan det lades sig gF8%re uden jeg mister "effektivitet" pE5% modtagelsen
af signaler fra fjernbetjeningen, og hvordan gF8%r jeg sE5% det bliver
lavet pE5% en ordentlig mE5%de?

Mvh. Andreas.

Re: Forlængelse af kabel til IR-øje?
Jo længere kabel, jo dårligere signal. Så på et tidspunkt vil du ikke
kunne forlænge mere.
Det bedste/nemmeste du kan gøre er at købe et godt kvali' kable (mini
jack hun til han) og prøv om det ikke stadig virker. Hvis ikke så skal
der måske en forstærker ind.

Re: Forlængelse af kabel til IR-øje?
Hej Mikkel

Problemet er, at det netop ikke er et minijackstik, der sidder pE5%
kablet :-(
Jeg har lagt et nyt billede op, hvor forskellen kan ses. Minijack er
lidt tykkere og lE6%ngere.
www.andreaskaup.dk/kabel3.jpg

Mvh. Andreas,

Re: Forlængelse af kabel til IR-øje?

Micro jack, then!

Re: Forlængelse af kabel til IR-øje?
AHA - SE5% blev jeg det klogere! Vidste ikke der var noget, der hed
Micro Jack - men lidt googlen gav pote - og man kan givetvis fE5% en
adaptor i Brinck til ca 20 kr :-)
Tak!
[...]

Stik og adaptorer giver forholdsvis meget modstand og kan der for ikke
anbefales, hvis du forlængere kablet. Brug en loddekolbe.

Hilsen Mikkel

Re: Forlængelse af kabel til IR-øje?
<snip>

Hej Andreas,

Jeg har forlænget mit kabel ca. 8 meter, vha. et par micro jack stik, og
det fungerer stadig upåklageligt. Om det vil virke for dig, aner jeg ikke.

Jonas Jalling

Re: Forlængelse af kabel til IR-øje?
hej

PRØV DET :)

Hvis resultatet er for dårligt er det jo bare at lodde de 2 originale ender
sammen......

(jeg sætter 2 skumfiduser på højkant på @ det virker)

ChipMIK

Hej!
Til mit Tv-kort i computeren er kablet til IR-øjet desværre kun ca 50
cm. Kan jeg på nogen måde forlænge dette til ca 2 m?
Billeder af stikket + kabel kan ses her:
http://www.andreaskaup.dk/kabel.jpg
http://www.andreaskaup.dk/kabel1.jpg

Kan det lades sig gøre uden jeg mister "effektivitet" på modtagelsen
af signaler fra fjernbetjeningen, og hvordan gør jeg så det bliver
lavet på en ordentlig måde?

Mvh. Andreas.

Site Timeline