Forlænge kabler i TFT-skærm

Hej!

Hvor kan man købe noget der kan forlænge afstanden mellem disse stik? Det er
forbindelsesstykkerne ml. styrelektronikken og displayet i en Samsung TFT
monitor... Problemet er, at printet er beregnet til at ligge lige bag panelet,
og det går ikke med mine nuværende planer :o) Så minimum det ene kabel skal
forlænges.

Billeder:

Del 1-2 af det ene stik:
http://www.mumbojumbo.dk/samsung/stik-1.jpg
(Stikket er 24mm bredt ialt)

Del 2-2 af det ene stik:
http://www.mumbojumbo.dk/samsung/stik-2.jpg

Det andet stik åbent/lukket:
http://www.mumbojumbo.dk/samsung/stik-3.jpg
http://www.mumbojumbo.dk/samsung/stik-4.jpg

Flakablet der passer i stikket:
http://www.mumbojumbo.dk/samsung/stik-5.jpg
(Det er 10mm bredt)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm

<SNIP BLA BLA BLA>
Hej Kim, det lyder som en opgave for BFI OPTiLAS, de er distributør af
Hirose-connectorer, som den rektangulære PCB-connector ihvertfald er lavet
af. hvis du nærlæser stikkene finder du sikkert mærket HRS.
Hirose's website finder du her: http://www.hirose-connectors.com /
Og BFI OPTiLAS her: http://www.bfioptilas.com

Hvis du mangler stykker af fladkabel MED stikkene på kan du prøve at
forespørge på www.lumenlab.com 's forum, de kan skaffe en del.
Evt kan du købe nogle fladkabel-forlængere hos farnellinone men hvis det er
en eller anden sjov spacing, så kan det blive et problem. men det er heller
ikke noget problem at lodde et kabel selv, hvis man har connectorene og et
stump kabel fra et eller andet apparat!
Hvad skal du nu bygge ? fladskærmen ind i køleskabet eller noget andet sjovt
?

MVH, Per.

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm
Hej!

Ja, men de sælger jo ikke skidtet :(

Findes der ikke et "ikke alt for svært at komme i forbindelse med"-firma som har
dem liggende?

Sjovt du skulle nævne det. Gæt hvad jeg vil lave :-)

Ja, det største problem er connectorerne. Ville nemlig gerne have lidt afstand
mellem displayet og printet, pga. monteringsmetoden :)

Noget andet sjovt. En projektor a la dem fra LumenLab :)

Hvor lang tid tager det mon at få noget hjem fra deres webshop?

Skal nok have mig et linse-kit...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm
Hejsa

Hvis tingene er på lager, så tager det et par dage + 5 dage for selve turen
fra USA og her til os, og det er lavprismetoden jeg hentyder til.

Mvh Hauge

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm
Hej!

Det er da til at leve med :) Må se at få bestilt de der linser til projektet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm

Sig til hvis du mangler et stykke hærdet glas til en 15" lumenlab PJ, jeg
har et i overskud...

JH
http://www.lumenlab.com/forums/index.php?showtopic27%77

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm
Hejsa

Ellers bruger man bare lexan istedet for.

/Hauge

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm

Jeps, sådan et stykke har jeg også liggende, men jeg syntes bedre om hærdet
glas, da lexan tiltrækker for meget støv pga. statisk elektricitet.

JH

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm
Hejsa

Dog er der lidt mere lystab i glasset, og lexan koster ca. 65 kr. i den
rette størrelse udskåret. Glas kender jeg så ikke lige prisen på, men mon
ikke omkring en hund, hvis man kender de rette steder ;o)

/Hauge

Re: Forlænge kabler i TFT-skærm
Hej!

Det gør jeg da nok. Kan du maile mig en pris + hvor henne i landet? Thanx :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline