Forkerte farver på skærmen

Min computerskærm er begyndt at vise alle regnbuens farver, når den bliver
tændt om morgenen og computeren startes. Det ser flot ud men skærmen skulle
være grå. Farverne er konstante med blå i hjørnerne og rødlig streg  i
midten samt alle de andre kulører derimellem og det ændrer sig ikke, selv
når skærmen er varmet godt op.

Hvis jeg slukker skærmen, efter den har været tændt mindst 1/2 time, venter
et par minutter og tænder igen, er skærmen pludselig helt normal igen.

Er der nogen simpel gør det selv løsning på dette problem? Skærmen er en
Radius PrecisionColor Display/20.med Sony Trinitron billedrør.

Hilsen Bjørn
Fjern "z"

Re: Forkerte farver på skærmen

Har du prøvet degauss funktionen? Kan findes i skærmens menuer eller som en
særskilt knap.

Det kunne muligvis være at den ikke degausser under koldstart som den skal,
men at den godt kan efter den er blevet varm.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Forkerte farver på skærmen

som,en

Interressant, men knappen findes ikke og skærmmenuen mangler også denne
funktion.Men det er også en gammel skærm.

Hilsen Bjørn

Re: Forkerte farver på skærmen

Ja, det må det være. Hvis den er under 10 år gammel, så synes jeg næsten at
den burde havde denne funktion, specielt når det er en 20".

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Forkerte farver på skærmen
skulle
venter

Har du en højttaler eller andet med en kraftig magnet i nærheden af skærmen?

Site Timeline