Fordeling af antennesignal

Hej!

Jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst fordeler TV-antennesignalet fra
vægdåsen til mine forskellige modtagere. Hvilken af nedenstående to
løsninger er bedst? Jeg har brug for 3 antenneudtag: to fjernsyn (afstand
fra vægdåse: 2 meter hhv. 10 meter) samt én DVD-recorder (afstand fra
vægdåse: 2 meter).

Løsning 1:
2-splitter uden forstærker, ét split til DVD-recorder og ét til fjernsyn.
RF out fra DVD-recorder går til "hoved"-fjernsynet.

Løsning 2:
Forstærker med efterfølgende 3-splitter, et udtag til hvert apparat.

Ved løsning 1 er jeg i tvivl om at antennesignalet forstærkes fra RF-in til
RF-out på recorderen (en billig Tevion fra den velrenommerede HiFi-kæde
Fakta ;-) ). Hvis det gør, skulle der vel ikke være noget i vejen med
løsning 1. Eller hvad?

På forhånd tak
Anders Spliid Hansen

Re: Fordeling af antennesignal

de

Jeg vil foreslE5%, at du slF8%jfer signalet gennem DVD-optageren og
derefter splitter signalet til de to fjernsyn, de fleste steder er
signalet kraftigt nok til udsplitning til to fjernsyn.
MVH
Niels

Re: Fordeling af antennesignal

bredbånds forstærker der duer til dvb-t og en 4 splitter. den 4 udgang skal
så lige have en 75 ohms terminering så du ikke får skygger.

Site Timeline