Ford Mondeo 1995 OBD

Jeg har en Ford Mondeo fra 1995, den har et stik som ligner det til
OBD-II <http://dion.swamp.dk/pics/oggster/obd/index.html men desværre
er ingen af de ben der er brugt i stikket dokumenteret af OBD-II
standarden, så her er ingen hjælp at hente.

Ved nogen hvor man kan finde dokumentation på OBD interfacet i en "Mark
2" Mondeo?

Mark 3 kom senere i 1995 og var udstyret med OBD-II

Re: Ford Mondeo 1995 OBD
Hej

Så hut jeg visker har Elektor Electronics haft en artikel eller to om netop
dette stik hen imod slutningen af sidste år. kan lige prøve at bladre
gemmerne igennem hjemme i weekenden, så kan jeg da oplyse hvilket nummer det
er. Ellers prøv biblioteket og få mappen fra sidste år..!
Kan ikke helt huske om de også lavede en "læser" til dette stik...

Mvh.
Manse

Re: Ford Mondeo 1995 OBD

Det ser ud til at det var November og December:
http://www.elektor-electronics.co.uk/ln/partlist/pl1102.htm
http://www.elektor-electronics.co.uk/ln/details/e1202u.htm

Projektet hedder "Vehicle Diagnostics Adapter"

Problemet er bare at det er en OBD-II adaptor og min bil er netop et
halvt år for gammel til at have et OBD-II interface, den har et specielt
Ford-only OBD interface som jeg ikke har set dokumenteret nogen steder.

Det kan godt ske at det bedste er at lave et A/D kort og hægte det på de
sensorer jeg har brug for at læse data fra.

Re: Ford Mondeo 1995 OBD
Der er en lille mulighed for at jeg kan trylle noget frem i løbet af næste
uge..
Jeg mener en kammerat har noget liggende på det, så hvis jeg lader hans
knæskaller og tænder overleve er han nok til at tale med ;-)

Mvh
Manse

netop

Site Timeline