Force mono??

Hej,

Er der nogen, som kan forklare, hvad "force mono" (eller "forced mono")
dækker over? Er der et dansk udtryk?

Og ... hvad er forskellen på "force mono" og "monaural"?

På forhånd tak for hjælpen

MVH

Re: Force mono??

Jeg tror det er en funktion i et apparat som er specifikt for netop det
apparat som det står på.

Hvor står det og på hvad?

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: Force mono??
Hej!

I forbindelse med hvad? Du burde nok have spurgt i dk.teknik.lyd :)

Anyway, en mulig forklaring kunne være, at "forced mono" (tvungen mono) er
stereolyd mixet ned til mono mens monaural er en optagelse lavet i mono og ergo
ikke sammenmixet.

F.eks. er det originale lydspor til The Terminator lavet i ren mono. Først med
deluxe udgaven kom der DD5.1 lydspor på.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Force mono??

En widescreen-skærm.
"You can press the CH I / II button to select the sound mode between
monaural and forced mono (sound is same)."

Ja, der er rigtig.

Det lyder rimeligt.

Tak for svar

MVH

Re: Force mono??

Er der noget der heder forced stereo?

Re: Force mono??

Nu er der.
Jeg vil mene at det er når man spiller et soroundsound lydspor i stereo. når
man fortæller sin reciver man ikke har nogen centerhøjtaler og heller ikke
nogle baghøjtalere får man forced stereo.
Filmen the mexican så jeg starten på uden at have fortalt at jeg ikke havde
nogen centerhøjtaler. det lød ret sjovt. alle lydefekterne var der. men
ingen talen.

Site Timeline