Forbinde TV

Jeg har 1 sattelitmodtager 1 videomodtager DVD afspiller med harddisk og TV
narturligvis. Hvordan forbinder man det. Jeg har prøvet med scart stik og TV
kabel men så gnister skærm og jeg kan måle 60 V DC mellem skærm på det ene
apparat til skærm på det andet. Sattelitmodtager virkede ikke en overgang
men nu er den ok igen.
Jeg håber nogle kan hjælpe. Tak

Re: Forbinde TV
1 TV
1 sattelitmodtager
1 videomodtager
1 DVD afspiller (med harddisk)

Der er mange muligheder men et kunne være.....

1.    Sæt videoen's scart op i sattelit modtagerens scart

2.    Sæt sattelit modtagerens andet scart op i tv's scart indgang.
    (når du skal se sattelit så skifter du tv'et over på AUX)

3.    Sæt DVD's scart op i videos scart
Denne løsning afhænger af dine scart muligheder.
_______________________

En anden løsning kunne være at købe en "Scartboks 1 til 3 med omskifter"

1.    Sæt DVD afspiller, Videomodtager, sattelitmodtager til den nye
scartboks og sæt så denne boks ene scart ledning til dit tv.

jeg sender dig hermed et link til en ok billig boks
http://www.emb.dk/category.261.article.39

Håber du kan bruge min løsning, jeg anbefalder nok den sidste løsninge
den første løsning kan være svær at huske hvordan man skal se sattelit
eller dvd eller video da et eller flere apparater skal stå på AUX for at
se video, dvd eller sattelit og det samme når der skal optages det kan
være en rodet løsning, men ok det er smag og behag, det er jo også bare
et lille eksempel.

De bedste hilsner

J.

Re: Forbinde TV
Jeg kender også til dit problem.

Mit system består af:
1 video
2 Satelit modtager ( viasat / canal digital )
1 DVD
1 PC

Jeg anskaffede mig en Sony 6 kanal reciver ( radio / forstærker ) med en
masse signal indgange ( video og lyd ). Så jeg så fik multikanal lyd på DVD,
surround lyd på tv og video. alt video/lyd signal vælges på reciveren og tv
er stillet fast til aux1

Når jeg vil se TV2 som kun sendes via jordantenner, så står min video fast
til tv2 og når der ikke afspilles film så modtager jeg tv 2 på video kanalen
De 2 satelit modtagere sidder i "serie" . Når den ene er slukket er den
anden aktiv.

Måske dette er en optimal løsning - for mig er det.
Carsten

Site Timeline