forældelses chip på køleskab

Re: forældelses chip på køleskab
"P.N." skriver:

Re: forældelses chip på køleskab

Aaaaerh... - Mon ikke der er tale om et Journalist-skabt Begreb, baseret

uden skelen til det der ukendte begreb der hedder Kvalitet. ...

/ Lars

Re: forældelses chip på køleskab

- Ser du helt bort fra det faktum, at forhandlerne til stadighed jagter

kvalitet?

Karl Erik.

"Lars / Viborg"  skrev i meddelelsen

[...]

Har de det?

Hvor har du set det henne?

en chip, men kondesatorer.

Re: forældelses chip på køleskab
Hej

Dell computere, hvor hovedparten af mainbordets elektrolytkondensatorer var
placeret der hvor den varme luft fra cpu mfl. kom ud af kabinettet. Jeg tror

vh
Heme

Re: forældelses chip på køleskab

der feks. 25% margen lagt oven i fordi man ikke kunne fremstille med

er blevet meget bedre.

var med mere margen i, og det giver alt andet lige kortere levetid.

billigeste komponenter.

Dell er bestemt ikke de eneste der er faldet i

elektrolytkondensatorer og det var lige det de fik, de billigeste og

skal overdiminsioneres rent kvalitets messigt, viser beregningerne at

elektrolytkondensatorer ikke kan klare mosten, det kan de godt, og de

Men det er bestemt ikke noget nyt med defekte elektrolytkondensatorer,

sad i, og var de fra NN skal de alle skiftes, fabrikanten af disse
apparater vedblev mig bekendt med at benytte dette fabrikat

beregning bag om det kan svare sig at bruge lavkvalitet + udgifterne

udpakningsgaranti, det er imponerende at forhandlerne gik med til

/Hans

Re: forældelses chip på køleskab
Hans Kjaergaard skriver:

"prisbevidste"........

Re: forældelses chip på køleskab
Tak for dit svar. Jeg vil alligevel tro at langt de fleste vil designe deres

underkender ikke at visse produkter ikke holder i den forventede levetid,

for de enkelte komponenter.

Derfor er det efter min mening blevet GM der vinder med deres strategi ift.
Ford, jeg citerer fra Wikipedia Ford sagde i 1922: "Vi kan ikke forestille
os, hvordan vi skulle betjene forbrugeren med mindre vi laver noget til ham,

se evt. http://da.wikipedia.org/wiki/Planlagt_for%C3%A6ldelse

Sikke en masse ord ;-)

vh
Heme

Re: forældelses chip på køleskab
Hansen skriver:

"Hansen"  skrev i meddelelsen

Re: forældelses chip på køleskab

vh Heme

Re: forældelses chip på køleskab
Hansen skriver:

Re: forældelses chip på køleskab

dokumentation, har du den?

vh
Heme

Re: forældelses chip på køleskab

 > dokumentation, har du den?

Jeg tillader at blande mig.

meget at den overskrider den middellevetid fabrikanten har estimeret

nakken.

eller fordi computeren sandede til i opdateringer og blev langsom.

en computer der er sat sammen af stumper fra her og der. Det er et

forbrugere. Jeg kan forestille mig at top modellerne har noget

(kompressor - afrimer - thermostat - lys mm) begymder at fungere

kan forsvares ved nedbrud eller at energibesparelsen giver et ROI der er

Bare mine 5 Cent

/Lars

Re: forældelses chip på køleskab

samme problemer.