For "lille" lader?

Hej alle,

I må meget undskylde, hvis det er den forkerte gruppe - kunne ikke helt
finde ud af, om det skulle være denne eller dk.teknik.el.

Jeg har via en ven i USA købt et apparat (en Garmin Forerunner 201 løbe-
gps) som er blevet leveret med en 110v AC - 5v DC transformator. I
stedet for at købe en 220v-110v adapter, havde jeg tænkt mig at finde en
anden 5v transformator og bruge den i stedet (evt. selv sætte det
rigtige stik på, hvis det bliver nødvendigt). Jeg har faktisk en gammel
Siemens mobiltelefonoplader på 5v liggende. Problemet er bare, at der
står på den, at den yder 300 mA, mens der på GPS'ens transformator står
400 mA. Spørgsmålet er så (og det er muligvis ufatteligt dumt?) om jeg
kan bruge den, eller den simpelt hen er for "lille"? Hvad sker der, hvis
jeg prøver? Kan jeg ødelægge min GPS eller starte en brand eller noget
andet frygteligt?

Hvis jeg ikke kan bruge den, er der så nogen, der ved, hvor jeg kan få
en 5v transformator på mindst 400 mA (eller skal det egentlig helst være
præcis 400 mA? Må den gerne være større?) - helst rimeligt billigt?

På forhånd mange tak :-)

/Christian

Re: For "lille" lader?

Du kan jo prøve

Den vil ikke lade / den går ud

Næppe

Enhver elektronikforretning.

Re: For "lille" lader?
tastaturet og

Mon den ikke bare er lidt længere om at lade? Dimsen er jo kun beregnet til
at *køre* på batteri ( ellers skal han jo have en mang forlængerledning med
på hans løbetur ;-) )

--
/carsten

Re: For "lille" lader?

Hvis den er langsommere til at lade ved 300 mA, hvad sker der så, hvis
jeg f.eks. køber en universaladapter som denne
(http://www.thansen.dk/product.asp?c26%1788872&n46%9331449&pn =
1039850675) - som yder 5 volt ved 2500 mA? Lader den så på 10 minutter,
eller eksploderer GPS'en (eller noget i den stil)?

/Christian

Re: For "lille" lader?
Næppe - sammenlign det med en 60W standerlampe - den brænder heller ikke af
selv om din el-installation kan levere(er sikret med..) 10amp sikringer.

/carsten

Site Timeline