for at komme i gang.. - Page 3

Re: for at komme i gang..
Hej Michael

Den er også sexet :)

Du kan komme og hente den.

Re: for at komme i gang..

Du er nu så sød Max , men jeg vil bygge en selv !
Lidt lige som en bjergbestiger , det er ikke det at stå der oppe på toppen
og bare nyde udsigten , men vejen og strabasserne derop der er vigtig :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: for at komme i gang..

1 - 0 til Max

/Lars

Re: for at komme i gang..

Det ligner et Weller-rip-off.

Jesper Poulsen

Re: for at komme i gang..

Troede faktisk at det var en Weller , så det var godt nok billig .
Jeg kan godt se nu at det ikke er Weller.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: for at komme i gang..
On 4 Mar., 21:47, "Michael Meidahl Jensen"

nk pE5%

Det er sE5% en skam at det ikke kan svare sig:
http://www1.elfa.se/elfa/go.jsp?i3D%69-847-61&s3D%dk-da

--
Benny

Re: for at komme i gang..

Et "oratorie-aggregat"
-er det noget til sangere ??

Bo //

Re: for at komme i gang..

Typisk - hE5%ber ikke jeg gE5%r dig i bedende nE5%r jeg nu har sendt en mai=
til elfa om deres gennemgE5%ende stavefejl.
Ikke at jeg det interesser mig synderligt, men jeg vil da lige chekke
ved senere lejlighed.

Re: for at komme i gang..

Du skal ikke gå i mine bede :-)

Jeg har osse sendt en mail. Efterhånden er der MANGE steder, hvor man
ikke fatter en nogetsomhelst.

Jeg fangede RadioParts i at oplyse tolerancen på et krystal til at være
+/-100 sider pr minut. (sådan går det, når een eller anden
handelsskoleelev skal oversætte ppm...)

Bo //

Re: for at komme i gang..
Hej Benny

Det er da så fordi man ikke fatter hvad en god forretning er.

Re: for at komme i gang..
TE6%nker du pE5% at det er noget kinabras eller er det forretningsaspekter
af mindre mE5%lbar slags. Tror heller ikke jeg ville kF8%be noget sE5%
udokumenteret.
Jeg er pE5% elfa's mailliste - ofte sletter jeg blot, men sE5% kiggede jeg
for en gang skyld og huskede denne trE5%d.

--
Benny

Re: for at komme i gang..
Hej Benny

Nej, jeg tænker på den lærdom man høster ved at bygge selv,
den har en meget større værdi end de småbeløb selve byggeriet
koster og er dermed en fandens god forretning,.

Re: for at komme i gang..

Hvis vi et øjeblik ser bort fra  tilfredsstillelsen og det man rent faktisk
lære ved at bygge selv , og som var det jeg talte om. Ja så har du delvist
ret ..

Jeg ville godt kunne bygge en  Laboratoriestrømforsyning med de specs som du
linker til for under 1250 Kr , men det er kun fordi at jeg jo efter rigtig
manger år med elektronik som hobby , har et større lager af komponenter
kasser ringkernetrafoer o.s.v.

En nybegynder vil naturligvis ikke have den mulighed og prisen vil for ham
blive pænt høj , men jeg er næsten overbevist om at kvaliteten af
komponenterne ved selvbyg
langt overgår kvaliteten af hvad du finder i en Ningbo FTZ Hopewell.

OG bye the way

Lidt småt kan også gøre det
http://www.ecrostech.com/General/MiniPsu/Bench.htm

eller den billige !
http://www.instructables.com/files/deriv/F8E/TXLN/FGROBWYX/F8ETXLNFGROBWYX.MEDIUM.jpg

Den estetiske :o)
http://electronics-diy.com/schematics/avr_voltmeter_ammeter/P1010016.jpg

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: for at komme i gang..
On 5 Mar., 21:08, "Michael Meidahl Jensen"

Ja - det kan derimod svare sig!
OP har jo ogsE5% efterspurgt 1,5-12v, 4a - min gamle 300W var pE5% 15A ved
12v
Anvendelse af pc-psu:
Hvis man kun gE5%r efter spE6%ndingsregulering med 'fold back' pE5% den max
strF8%m som regulatoren er lavet til, er det sE5% ikke forholdvis enkelt?
Findes der en 'enkelt-kreds' lF8%sning der kan fungere afsE6%ttende 40W p=
E5%
en passende kF8%leplade?

Nu vi er ved det kreative, hvad sE5% med selv at bygge loddekolbe
temperaturstyringen. OP har jo eksperimentboard.
Man kunne jo kF8%be sE5%dan en:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method3D%getProd =
uct&R3D%2007722#header

Ligner den med ferrokonstant sensor i varmeelemenet - diagram baseret
pE5% TL082+LM317+BD244+diverse kan eksponeres om F8%nsket.

--
Benny

Re: for at komme i gang..

Jeg kan godt følge dig med loddekolben, men er stadig en smule i tvivl ang.
hvad prisleje man skal jagte..

Synes måske den der ESD er lidt dyr, til at starte med .. men samtidig kan
jeg godt se fordelen i at vænne sig til en kolbe, og så ikke ha brug for at
skifte den ud senere..

God info på loddetråden ..

mht strømmen har jeg kigget lidt på den her :
 http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no41%003105
og
http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no41%003027

tænker måske at tage en af hver ..

Re: for at komme i gang..

Noget faglitteratur - det kan givet købes antikvarisk ellers kan det
sikkert lånes på biblioteket. Med moderne digitalcameraer er det ingen
sag at affotografere det der er interessant.

Nogle forslag.

Vejen til Sendetilladelsen 6. udgave er formentligt noget af det ypperste.

Så har Niels Dreijer skrevet læssevis af små håndbøger igennem 1980'erne
  om forskellige grene af selvbyg oh eksperimenter.

Jan Soelbergs Anvendt Elektronik

Jeg kan også huske en lille tyk bog af J. Fialla og B. Almind fra midt i
70'erne - kan ikke huske hvad den hedder men den er utroligt godt
skrevet. Den hjalp mig igang for alvor da jeg var stor knægt.

Elektronik Ståbi fra Teknisk Forlag (Når du er kommet godt igang og
gerne vil designe selv)

/Lars

Re: for at komme i gang..
Lars Peter Larsen skreiv:

Apropo:

Jeg har den boken, første utgave. Den var bra den gang. For en 1 1/2
tiår siden bar jeg nede på bokhandelen og etterspurte en nyere utgave,
og fikk beskjeden, at slikt ikke fantes. Nå er jeg imidlertid klar over
at den finnes i en enda nyere utgave. Spørsmålet er så, Er denne nyeste
utgaven verdt pengene i denne internett-tiden?

HM

Re: for at komme i gang..

Jeg kender ingen svenske butikker, men et par danske og tyske, søg på
"sortiment":
http://www1.conrad.de
http://www.reichelt.de /
http://elektronik-lavpris.dk /