Footprints (SOIC ol.)

Hej,

Jeg er ved at lægge print ud til et projekt, men har lidt problemer med
at finde ud af de forskellige footprints.
Jeg har en kreds fra Microchip (ENC28J60) i et SOIC-hus. Det er også
meget godt. Men hvad er forskellen på SO-G28, SO-G28/C9.9, SO-G28/E7 osv?

Jonas Jalling

Re: Footprints (SOIC ol.)

Jeg kan ikke svare specifikt for de typer du nævner.
Men du må, som alle os andre, finde det mekaniske datablad for de
enkelte typer, og lave dit eget footprint hvis dit layoutprogram
ikke har et egnet i biblioteket.
Generelt er der forskellige bredder på SOIC huse, selv om benantallet
er det samme. Nu om dage kan der også være en pad under huset, til at
lede varme væk med.

/Bo.

Re: Footprints (SOIC ol.)

-du må skrå en tur ned over microchip's hjemmside. Det er nok det eneste
sted, du kan finde det rigtige svar.

Bo //

Re: Footprints (SOIC ol.)
Ja, det ville jeg også mene - sidder her med databladet, men jeg er bare
ikke klar over hvad C9.9, E7 osv refererer til, derfor mit spørgsmål.
Jeg laver normalt mine footprints selv, men når der nu er et lib med en
masse, ser jeg ikke nogen grund til ikke at bruge dem... ud over jeg
ikke er klar over præcis hvilken jeg bør bruge :-)

Jonas Jalling

Re: Footprints (SOIC ol.)

Jeg gravede længere ned i det. Der findes 4 footprints:
DIL (den bruger du ikke)
SOG-28 (det er nok den )
SSOP (den er noget mindre)
een eller anden chip scale package

Jeg kan ikke gennemskue om de overskydende bogstaver står for noget med
chip revision eller temperaturområde.

Hvis du stadig er i twivl, kan du sende mail til deres support afdeling.
De plejer at svare fornuftigt og rimeligt hurtigt.

Bo //

Re: Footprints (SOIC ol.)

Hvilket program bruger du?

Hilsen Mikkel