FM tuner med i2c / 1-wire styring

Jeg går og leder lidt* efter en FM radio tuner med RDS dekoder som let
kan styres af en cpu, noget i stil med:
http://www.microtune.com/products/1390.html

Problemet er bare at der ikke er ret mange bil-radio fabrikanter så det
er svært at finde både datablade og leverandører af den slags stumper.

Er der nogen der har ideer til produkter og/eller leverandører af tuner
moduler?

*) læs: Det er ikke noget jeg finder tid til at gøre noget ved imorgen.

Re: FM tuner med i2c / 1-wire styring

http://bdsltd.co.uk/teletext/fm1236.pdf

http://bdsltd.co.uk/teletext/fm1246.pdf

http://www.semiconductors.philips.com/pip/SAA6579.html

http://www.semiconductors.philips.com/pip/SAA6581.html

http://www.semiconductors.philips.com/pip/SAA6588.html I2C !!!!!!!!!!!!!!!!!

Philips har en del i2c chips.

--
mvh/rg. Christian
Re: FM tuner med i2c styring

Har jeg kigget på, men de er umulige at få fat på.

Har set dem, men de har jo i sagens natur brug for en god tuner for at
kunne noget interessant.

Philips har en del i2c tuner ic'er, men enten:
* Skal der en del at der skal den del ekstra magi til, pga. eksterne
komponenter som databladet ikke nævner hvordan man beregner værdier på.
* Er de ikke i produktion
* Er de ikke til at få fat på.

F.eks. er denne ic fin, men ikke på markedet "Samples available":
http://www.semiconductors.philips.com/pip/TEA5768HL_V2.html

Re: FM tuner med i2c styring

http://www.semiconductors.philips.com/pip/TDA9887TS_V4.html måske

Så meget forstand har jeg ikke på analog :-)

Hvor mange skal du da bruge ?
Prøv og se om du kan lokke nogle samples ud af dem på
Philips Semiconductors
Frederikskaj 6
DK-1780 Copenhagen V,
Tel:+45 33 29 3333

--
mvh/rg. Christian
Re: FM tuner med i2c styring

Ikke mange tusinder, men det irriterer mig at skulle basere noget som
helst på komponenter der ikke er til at få fat på.

Re: FM tuner med i2c / 1-wire styring

Her er også nogle:

Low-power FM stereo radio for handheld applications med I2C:
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/TEA5768HL_1.pdf

Det samme med I²C-bus og 3-wire bus:
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/TEA5767HN_1.pdf

Kun 3 wire:
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/datasheets/TEA5767HL_1.pdf

Her en masse:

http://www.semiconductors.philips.com/catalog/282/31110/31599/index.html#31599

--
mvh/rg. Christian
Re: FM tuner med i2c / 1-wire styring

Denne her ville egentligt være ok:
http://www.semiconductors.philips.com/pip/TEA6846.html
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/applicationnotes/AN00001_2.pdf

Men der er en del eksotiske komponenter, som det vil være meget svære at
få fat på, ting som "air coil" (databladet side 34) uden andre
angivelser virker specielt skræmmende.

Det er kun FM der er interessant, så jeg vil gerne eleminere alle de
eksterne komponenter der har med AM at gøre, men jeg har aldrig bygget
en radio så jeg har ingen ide om hvad jeg kan fjerne uden det går ud
over fm delen...

Jeg tror det overstiger mine evner at gennemskue nok af ideerne i det
ekstrerne radio-spole-filter-helvede til at jeg kan vikle trafoerne selv:)

Re: FM tuner med i2c / 1-wire styring

http://www.semiconductors.philips.com/catalog/282/31110/31599/index.html#31599
http://www.semiconductors.philips.com/acrobat/applicationnotes/AN00001_2.pdf

Der står da noget om coils'ene i den app. note du sendte, på side 38
Du tror ikke den L8 Air-coil er et udtag på L5: 611SNS-1066Y ?

Jeg er heller ikke den rette at spørge om analoge ting.

--
mvh/rg. Christian
Re: FM tuner med i2c / 1-wire styring

Ja, men problemet er at diagrammet i app.noten er ulæseligt og at det
ikke ligner det fra databladet...

Nej, så tror jeg den ville have heddet L5:)

Man kunne måske bare improvisere L5, men så er der stadig et problem
tilbage: Hvor får man alle de eksotiske stumper fra?

Re: FM tuner med i2c / 1-wire styring

Du har ret :-(

Prøv at ringe til Århus Radio Lager, de kan skaffe meget forskelligt.

--
mvh/rg. Christian