FM-sender søges - Page 3

Re: FM-sender søges
Godt de er på retur så...tror sku ingen roder med den slags om 5 år :)
Udover lidt amatører der stadig insisterer på at holde liv i deres
oldgamle TV, monitorer og oscilloscoper....

Re: FM-sender søges

Netop til monitorer er CRT den bedste løsning.

Jesper Poulsen

Re: FM-sender søges
Hej Jesper

Men tro mig, folk vil ikke tro på det.

Re: FM-sender søges

I know.

Jesper Poulsen

Re: FM-sender søges

Også til scoper, for det er stadig den eneste måde at se et signal real
time.

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges
Næh ikke sådan. Det trækker blot luft, og der hvor getteret sidder, bliver
det hvidt. Sætter du så glød på, brænder glødetråden blot over.

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

Gamle B&O'er med den grønne, runde radiator-selenensretter?

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

husker stadig følelsen, lyden og duften af en elektrolytkondensator der
var/blev defekt under fejlfinding mens man havde hovedet nede i apparatet.
Bang, aluminiumsbægeret i snotten, derefter folie konfetti adr og så
elektrolyt stanken.

det var tider.

Afledt af det begyndte vi gutter så at se hvor langr vi ku få sådan et
lyt bæger til at flyve.

max spænding, forkert polarisations osv. Det var ski sjovt.
mvh Erik

Re: FM-sender søges

Hehe

vi havde i gamle dage en lang gang bagest i bygningen -  en dåse
kontakt 60, fik pålimet 4 gamle philips trykruller -  prikket et hul,
og lidt ild ..

Nok samme slags sjov - sådan en dåse kunne køre et par hundrede meter
;)

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

Hen over taget på en 3-etagers ejendom - altså hvis man havde husket at
lukke vinduet op først.

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

Hvor stor lyt? hvad spænding? Hvor meget overspænding?
jeg fik den kun 10 meter ud af vinduet. he he
Erik

Re: FM-sender søges

Åh, det var svjh blot en 1000 µF 35 V eller så lagt på en varm loddekolbe.

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

På Danfoss Drives har de oplevet buler i stålskabe, når låget af en lyt
er smuttet af under test.

Jesper Poulsen

Re: FM-sender søges

Jeg brugte andre metoder, men det var ved kraftværker med masser af
krafttransistorer i TO3 hus.:-)

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

http://cgi.ebay.com/5W-FM-Transmitter-Stereo-Portable-Antenna-Power_W0QQitemZ180167867088QQihZ008QQcategoryZ4675QQcmdZViewItem
Eller tilsvarende ting og sager på Ebay burde være det du søger

/Jan - ej ulv men vil brokke sig hvis hans radio mormor bliver forstyret

Re: FM-sender søges
Tak til jan rasmussen for dette link.
-og det var dog utroligt så mange moralens vogtere man bliver overfaldet af.
Jeg er da godt klar over der kræves tilladelse til en sådan men det kommer
egentlig ikke nogle ved hvad jeg skal bruge den til.
Ikke mere om den sag. Søgningen gav et svar.

Mange tak.

http://cgi.ebay.com/5W-FM-Transmitter-Stereo-Portable-Antenna-Power_W0QQitemZ180167867088QQihZ008QQcategoryZ4675QQcmdZViewItem

Re: FM-sender søges

Hej Simsalabim

Du skulle vel ikke vide hvor jeg kan skaffe en ganske lille smule
sprængstof, og detornatorer ?

Orla Pedersen
Re: FM-sender søges

Mit bud ville være Ebay igen, måske solgt under navnet som barbidukker
fra Kina, ppl's republic of.

Jeg er dog enig med de såkaldte "moralske vogtere", i at det ville være
ulovligt at bruge en så kraftig sender på 88-108Mhz båndet.

Men den bedste måde at lære det på, er nok ved at få samme oplevelse som
manden med det smukke fornavn fra Stevns fik. dog med en bøde, danskere
forstår  budskabet meget bedre, når der følger i girokort med :)
Sålænge "lærepengene" ikke skader andre end "forbryderen" selv naturligvis.

/Jan - der vil blive tosset hvis Carina Elbæk bliver overdøvet af en
ulovlig fm-sender.

Re: FM-sender søges

Ja, nu siger du godt nok du har fundet det, du søgte. Men denne her er i
hvert fald fed. Rimelig god lydkvalitet
http://www.elv.de/output/controller.aspx?cid74%&detail10%&detail214%223

Godt nok rækker den ikke mere end 10 m med lidt ledning som antenne, men
som de andre siger, måske et lille pa trin eller noget. Den er
naturligvis også stereo.

"Bygge"sæt, men det med bygge er til at overse da de har loddet alle SMD
komponenter, så den er bogstavelig talt samlet på 10 min.

Behøver jeg sige at jeg har bygget én ;)

Mvh
Morten

Site Timeline