FM-sender søges - Page 2

Re: FM-sender søges

Jeg kan forstå, den bestod ikke røgprøven?

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

Netop -  amerikanerfejlfinding :

Sit down and wait for maximal smoke !

lidt a'la i gamle dage, når man sad med et pcb med 180 TTL kredse, og
vidste at en af satanerne var kortsluttet, men hvilken ??

Frem med 5volt /60 A forsyningen - og så laver vi popcorn

den defekte chip vil med garanti komme med samme lyd, som når man
lavede popcorn i en gryde ;)

Jaja - i disse mikromakro dage, kender folk jo kun microwave popcorn

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges
hehe... såså... :o)

hehe... jeg fik også en slags popcorn lyd engang jeg var ved at "rode" med
en boost-konverter...
et højt knald og så var der ellers blæst hul i det keramiske materiale
FET'ens hus var lavet af...

hehe... det var ret vildt... :o)

Rasmus
Re: FM-sender søges

Jo, da, ingen tvivl om, at der er tilføjet en del måleteknikske termer
igednnem tiderne.

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

huh??

Rasmus
Re: FM-sender søges

sorry tyrkfejlen. Der skulle have stået igennem. Jeg har fået nyt tastatur,
men det staver ikke en skid bedre end det gamle.:-)

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

:o)
det var nu hele sætningen jeg ikke forstod sammenhængen med mit indlæg...

Rasmus
Re: FM-sender søges

Monstro det magiske ord er slangudtryk ?

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

Jep - og rigtigt gamle rotter ved hvad det betyder når "stinkdyret
sveder"

(en selen ensretter -  føj den ku hørme )

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges
I meddelelse: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk

He he, jeg trode jeg var den ældste nisse på nettet.

Der er åbenbart en der kommer tæt på at kunne være med :-)

--
MVH Per, Herringe

Re: FM-sender søges

tjaeh - nu er jeg jo kun's en årunge på det halve århundrede..

aner det ikke - jeg startede op på COmpuserve i sin tid - føj det var
dyrt, men sjovt.

Hvis vi snakker om teknisk set, er jeg da rørmand ;)   alt det der
digitale flaf, er ikke lige det jeg har pillet mest i..

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

hehe... jeg foretrækker nu også det analoge domæne... og det er da ikke mere
end et par år siden jeg har rundet det kvarte århundrede... :-)

Rasmus
Re: FM-sender søges

Vil det sige, at I ikke er ældre, end jeg kunne være bedstefar til jer?

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

Måske. I hvertfald så skiftede vi dem gerne ud med de nyere, flade Siemens
enrettere eller i nødsfald den traditionelle løsning en UY1N, selvom der
skulle findes glød til den, men det lykkedes da somme tider ved at ændre på
en forlagsmodstand og så håbe, at urdoxmodstanden holdt.:-)

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

ja tak... det har jeg også prøvet engang... selvom jeg kun er halvt så
gammel som dig...

Rasmus
Re: FM-sender søges
Hej Jan

Var der nogen der sagde rådne æg :)

Re: FM-sender søges

Sådan deromkring -  og desværre stoppede den jo ikke bare sådan lige,
selv om man fik hevet stikket ud

Puehhhh....  Nu kan jeg sgu' huske lugten igen .. dammmmm!

Hvis sure sokker er en 2'er på 10 skalaen, er et stinkdyr mindst en
8'er ...

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

SÅdan nogen radiorør de må sku da også kunne futte af . Dem der har
vaccum må så implodere og de andre eksplodere....det kommer der vel ikke
meget lugt af men fedt lysshow ?

Ellers vil jeg mene at moderne halvleder komponenter også kan lugte
ganske fælt.....

Re: FM-sender søges
Hej John

Det eneste rør der er noget værd til at implodere er et billedrør,
de andre er for små. Men med billedrør skal man lige passe
på halspulsåren og sådan hvis man taber dem :)

Ja, men det er vand i forhold til en selenensretter.

Re: FM-sender søges
Taber man et billedrør gælder det om at sparke halsen af inden det rammer
gulvet.

Karsten H. (7870)