FM-sender søges

Jeg skal bruge en FM-sender (88-108 MHz) på min. 4-5W med Line IN. Er der
nogle der har et link hvor en sådan kan købes. Ved godt der findes mange
selvbyg sider på nettet men tiden er ikke til selv at rode med det, så det
skal bare købes færdigt.

/Carsten.

Re: FM-sender søges

har du tilladelse til at sende med så stor effekt?

Rasmus
Re: FM-sender søges

Er det dit problem?

/Hauge

Re: FM-sender søges

Hvis han bor i nærheden så er det.

Jesper Poulsen

Re: FM-sender søges
ja, hvis jeg ikke længere kan høre radio fordi en eller andens FM-sender
skyder med spredehagl... :o)
i øvrigt er det altid nemmere at vejlede når den der sprøger skriver hvilken
sammenhæng det skal anvendes i...

Rasmus
Re: FM-sender søges

Da han har skrevet hvad han skal bruge, så er det jo ret uvæsentligt hvad
den skal bruges til. Og aner man intet om emnet, skulle man måske helt
undlade at prøve at svare, der er ikke noget krav om at man absolut skal
besvare alle indlæg i alle grupperne. Heller ikke selvom man er glad for at
se sine egne indlæg i alle trådene.

/Hauge

Re: FM-sender søges

Det kan det jo blive - eller mit ;)

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

Så kan det jo også blive et problem at naboen køber en bil, han kunne jo
komme til at køre dig/jer over.. Men det tuder i vel ikke over, vel?
Men ok, hellere hyle og tude op over noget der ikke rager folket, end hjælpe
manden med sit problem, det er jo blevet en standard her.

/Hauge

Re: FM-sender søges
Hej Hauge

Du hyler da perfekt mellem de ulve du er iblandt.

Re: FM-sender søges

Jæps, man skulle tro du har været min læremester ;)

/Hauge

Re: FM-sender søges
Hej Hauge

Havde jeg været din læremester, så havde du
lært at holde kæft :)

Re: FM-sender søges

Fniz ;O)

/Hauge

Re: FM-sender søges

Ti dog stille din jammerkommode ....  du hyler og tuder jo selv!

Det rager da i allerhøjeste grad mig, hvis nogle leger radiostation i
min baghave, og fratager mig muligheden for at høre det jeg vil høre

Ser du ..  Hvis manden har et legalt behov for sådan en fætter - så
ved han nok også bare lidt om hvordan man legalt anskaffer sig sådan
en tingest - Telestyrelsen er gerne informativ, det samme er de
leverandører der findes af udstyr.

skal man bare lege pirat, køber man da bare en af de små himstregimser
og smider et PA trin på - skal man køre seriøs lokalradio, henvender
man sig f.eks til Rohde&Schwartz -  men om de har noget der sender med
mindre end 100w, er jeg lidt i tvivl om.

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

Så kunne du jo givet navnet på sådan en leverandør, var det ikke det der
blev efterlyst? Men nej, hellere tude og hyle op om at jeres skide FM-radio
ville blive ødelagt.

/Hauge

Re: FM-sender søges

kniber det med evnen til at læse ?

jeg spørger venligt!

citat:

tredie linie ;)

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges

Næeh, men jeg tænker nu ikke specielt kun på dit indlæg, men tråden
generelt. Hvor der er større travlhed med at hyle op om lovlighed, end at
give de info der skal til for at vælge rigtigt, så det *kan* blive lovligt.

/Hauge

Re: FM-sender søges

Man skal i hvert fald nok forinden helst have en sendetilladelse fra IT&T.

Karsten H. (7870)
Re: FM-sender søges

lad mig sige det sådan her :   Erfaringen fortalte mig det er en
fordel ....  hehe ;)

Jeg skulle lave noget, for en lokalradio, og kom til at glemme at
sætte antenneswitchen hen på "dum_i_låget" fætteren ..

( nogle kalder det en dummy_load )

der gik mindre end 25 minutter !

--
Jan_stevns

Re: FM-sender søges
snipped-for-privacy@bygteknik.dk skrev:
rdel ....  hehe ;)

Hah! den må vi vist have uddybet :)

/jan

Re: FM-sender søges

Nåehhh - det var nu ret harmløst, og lidt sjovt -

Jeg ved at trimme en sender ind, jeg lige havde repareret, en lille
(50w) FM sender, men kunne dælme ikke få tingene til at passe
(måleinstrumentet fortalte mig jeg smed 200+ watt ud) - indtil det
bankede på døren.

Goddag til Pelle&Trine  (slangudtryk) -  de ville gerne lige vide om
den og den lokalradio havde fået ny placering af sendemasten ?

Øehhh Bøehhhh ......   hvorefter jeg med et (siges der) ret vildt
udtryk kiggede på den der omskifter til antenne <--> dummyload.

Min glasfiber groundplane blev aldrig sig selv igen - den faldt ned,
og er ikke siden sat op.

Jeg slap med skrækken, men blev noget til grin.

--
Jan_stevns

Site Timeline