FlukeView software

har lige købt fluke 189

og har i forvjen en irda port trode der var software med men nej er der nogle der har fluke view softwaren til og likke eller protocollen den køre ??

(har tængt på at købe den men skal kun kunne hente data for sjov og så syntes jeg den er for dyr til det forbrug)

vh. Lars madsen snipped-for-privacy@mail.dk

Reply to
lars madsen

lars, madsen skriver:

Virker den ikke kun på det specille ir-interface ?

nej tror den virker med normalt irda men jef har ikke noget software den gider snakke med det interface fluke laver er vist bare et irda med lang kabel så sender/modtageren sider helt oppe ved instrumentet

Reply to
lars madsen

Jeg prøvede engang at få noget til at virke med min Fluke 187, men uden det store held. Jeg prøvede dog heller ikke ret meget. Jeg fandt denne side fra dengang. Den skulle nok kunne få dig i gang med at forsøge et eller andet:

Hvis du får noget til at virke, så sig endelig hvad du gjorde :-)

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

lars, madsen skriver:

Jeg har både software og (scope)meter, men det kræver interfacet før det viker

Jeg er ikke helt sikker....

hej klaus er det muligt et tikke en demo kopi for og se om det virker ?? vh-. lars

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
lars madsen

lars, madsen skriver:

Næppe, da det er firmaets software....

det er helt ok har prøvet her i eftermiag om jeg kunne få den protocol som mikael sendt linket til at virke dog uden held jeg har mistanke om at fluken ikke køre irda aligevel men et eller andet hjemme lavet regner med at købe det rigtige kabel plus software i løbet af en uges tid når radio lageret kan få det hjem

det var bare for at se om det var gif der var et fjols eller den kørte noget andet end irda

men det finder jeg jo nok ud af en gang :-)

vh. lars

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
lars madsen

Hej,

Lars jeg troede at du var en haj til teknik :-) selvfølgelig kører den ikke IRDA. Det er ganske alm> det er helt ok

Reply to
Jan Thogersen

Reply to
Jan Thogersen

hej jan

jamen jeg er da osse en haj men jeg er godtt nok ikke lassse :-) jeg har bare travlt så nogle gange er det nemmer at købe tingende end at lave dem selv

jeg vel da osse tro at jeg sagtens kunne flække et sådant interface sammen trode bare det selvfølig var irda ved du om ir signalet fra fluken er moduleret med 37 khz eller hvad ??

har du selv bygget det ??

"Jan Thogersen" skrev i en meddelelse news:1Qc4f.245$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Reply to
lars madsen

Hej igen,

Ja jeg har bygget et. Og nej, det er heller ikke moduleret på en bærebølge. Det er stadig KISS designet :-)

Mvh Jan

lars madsen wrote:

Reply to
Jan Thogersen

har du et link til et diagram eller noget du kan scanne et eller andet sted ?? det ville være fedt

"Jan Thogersen" skrev i en meddelelse news:11R4f.20352$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Reply to
lars madsen

hej mikael

jeg har købt orginal softwaren og interfacet og nu voirker det hele jo jeg har testet dit link til fluke protocollen og den virker osse er nu igang med at skrive mit eget test software

lars

Reply to
lars madsen