FlukeView software

har lige købt fluke 189

og har i forvjen en irda port trode der var software med men nej
er der nogle der har fluke view softwaren til og likke eller protocollen den
køre ??

(har tængt på at købe den men skal kun kunne hente data for sjov og så
syntes jeg den er for dyr til det forbrug)

vh. Lars madsen
snipped-for-privacy@mail.dk

Re: FlukeView software

Virker den ikke kun på det specille ir-interface ?

Re: FlukeView software

nej tror den virker med normalt irda men jef har ikke noget software den
gider snakke med
det interface fluke laver er vist bare et irda med lang kabel så
sender/modtageren sider helt oppe ved instrumentet

Re: FlukeView software

Jeg har både software og (scope)meter, men det kræver interfacet før det
viker

Jeg er ikke helt sikker....

Re: FlukeView software
hej klaus er det muligt et tikke en demo kopi for og se om det virker ??
vh-. lars

Re: FlukeView software

Næppe, da det er firmaets software....

Re: FlukeView software
det er helt ok
har prøvet her i eftermiag om jeg kunne få den protocol som mikael
sendt linket til at virke dog uden held jeg har mistanke om at fluken ikke
køre irda
aligevel men et eller andet hjemme lavet regner med at købe det rigtige
kabel plus software i løbet af en uges tid når radio lageret kan få det hjem

det var bare for at se om det var gif der var et fjols eller den kørte noget
andet end irda

men det finder jeg jo nok ud af en gang  :-)

vh. lars

Re: FlukeView software
Hej,

Lars jeg troede at du var en haj til teknik :-) selvfølgelig kører den
ikke IRDA. Det er ganske almindelig RS232 men bare på lys lavet efter
kiss metoden. Så en MAX232 og en IR diode og en modtager og 15 min bad
loddekolben så er du kørende!

Re: FlukeView software
Haha. Sorry! jeg forvekslede dig lige med Lasse Madsen :-)

Re: FlukeView software
hej jan

jamen jeg er da osse en haj men jeg er godtt nok ikke lassse :-)
jeg har bare travlt så nogle gange er det nemmer at købe tingende end at
lave dem selv

jeg vel da osse tro at jeg sagtens kunne flække et sådant interface sammen
trode bare det selvfølig var irda ved du om ir signalet fra fluken er
moduleret med 37 khz eller hvad ??

har du selv bygget det ??

Re: FlukeView software
Hej igen,

Ja jeg har bygget et. Og nej, det er heller ikke moduleret på en
bærebølge. Det er stadig KISS designet :-)

Mvh
   Jan

Re: FlukeView software
har du et link til et diagram eller noget du kan scanne et eller andet sted
??
det ville være fedt

Re: FlukeView software
On Sat, 15 Oct 2005 12:19:19 +0200, "lars madsen"

Jeg prøvede engang at få noget til at virke med min Fluke 187, men
uden det store held. Jeg prøvede dog heller ikke ret meget.
Jeg fandt denne side fra dengang. Den skulle nok kunne få dig i gang
med at forsøge et eller andet:
http://www.cfa.harvard.edu/~thunter/manuals/RemoteSpec89_18X.htm

Hvis du får noget til at virke, så sig endelig hvad du gjorde :-)

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: FlukeView software

hej mikael

jeg har købt orginal softwaren og interfacet og nu voirker det hele jo
jeg har  testet dit link til fluke protocollen og den virker osse er nu
igang med at skrive mit eget test software

lars