Fluke 287, alternativ til flukes software og kabel

Hvilke muligheder er der for at hente data ud af Fluke 287 hvis ikke man vil
betale for flukeview og tilhørende kabel ?
Der må da være nogen der har lavet noget alternativt (kan huske til 187 var
det en "optisk RS232")

Nogen med nogle tips eller info ?

Re: Fluke 287, alternativ til flukes software og kabel

Købe en 289, som vi gjorde på jobbet.
Der fulgte kabel og software med ;-)

Husk at du ikke kan bruge gammel version af FlukeView, Mener det var ver.
3.3 der var med.

Det er da også en optisk overførsel på 287, ikke seriel men USB.

--
Uffe Bærentsen

Re: Fluke 287, alternativ til flukes software og kabel

Fattigrøve har ikke så mange muligheder :P

Dvs samme kredsløb som fra den gamle, plus en RS232 til USB burde kunne gøre
det ? Eller er det mere kunstfærdigt end som så ?

Re: Fluke 287, alternativ til flukes software og kabel

Det var ikke til mig hjemme.

Selve dongle ligner til forveksling.
Men du kommer til at mangle version 3.3 af Flukeview.

--
Uffe Bærentsen

Re: Fluke 287, alternativ til flukes software og kabel

Jeg har laver en seriel interface til min 867 der fungere fint med en IR
lysdiode og en IR transistor samt en LM311.
Jeg mener at det er det samme interface til 287. Der findes et software hvor
deres demoversion virker fint.: datalyse.dk
Der ligger mere software med kildekoder på nettet.
Send mig en mail, så skal jeg se om jeg kan finde diagrammet.

Hilsen Niels

Site Timeline